La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Escalada >Clàssica a Coll de Nargó

Escalada

volver al indice del foro.

Tuesday 21 november 2006 - 09:39:40

Clàssica a Coll de Nargó

Bones!
Sabeu d´alguna via clàssica a Coll de Nargó, o a prop, que estigui completament equipada i sigui facileta? Allí vam fer la del Cap i el Passarell a Montanisell, buscaria algo d´aquest grau, però en aquesta via vam clavar alguns tascons i algun friend. Els que anem aquest cap de setmana no tenim material per equipar, com a molt per fer ponts de roca...
Sino, alguna recomanació per Camarassa?
Merci!!

  

expandir todo contraer todo 6 Respuestas Última respuesta Saturday 25 november 2006 - 19:18

 
Tuesday 21 november 2006 - 12:52
Bones,
No fa gaire vaig passar un cap de setmana a Coll de Nargó... mirat la piada d´aquesta via http://www.madteam.net/foro/ver.php/piadas_3726.html Està totalment equipada amb parabolts, és esportiva i curteta. La ressenya la podràs trobar al llibre de Las 100 mejores escaladas de Cataluña. De totes maneres, et recomano que vagis al bar Tahussà al mateix poble i facis un cop d´ull al llibre de ressenyes, segur que trobes força vies fàcils i equipades.
A +, si vas a passar el cap de setmana allà, mira´t les ressenyes http://www.madteam.net/rutas/escaladaenroca/1.105.ColldeNargo-ResenasdeEscalada ja que està molt ben explicat on està el bar, llocs per dormir, on trobar aigua i sobretot les ressenyes d´esportiva. Com allà les vies són curtetes, si combines l´escalada amb esportiva et recomano que facis un cop d´ull a http://lai.madteam.net/blog002639/  ja q kuan hi vaig anar amb l´Atori i Guillem.s, vam trobar que el grau en algunes vies estava una mica passat de voltes.
Quant a zones properes i amb el que demanes, tens la Paret Bucòlica, a 10´-15´ de Coll de Nargó. T´adjunto el link de la via que vam fer allà, també fàcil i amb parabolts
http://www.madteam.net/foro/ver.php/piadas_3725.html.
I si encara vols una via més fàcil i tmb equipada tens la UES tmb a Oliana, a més si veieu que aneu tard podem arribar només fins la feixa.
A gaudir de l´escalada, ja explicaràs.


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 17:54
En aquest blog també trobaras algunes ressenyes de zones d´escalada de l´Alt Urgell:

www.alturgell-xgrane.blogspot.com

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 21 november 2006 - 18:11

Molte mercis per les recomanacions!
Ja us diré què tal...


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 22 november 2006 - 16:41

ei bones,

vies llargues equipades (algunes sobradament equipades) les pots trobar a la paret del grau, passat els ´titolos´ (o agulles) de coll piquer. 10-20min d´aprox. 3 llargs. La majoria equipades per rapelar (amb corda de 70 és suficient), o aprofitant la instalació d´alguna via propera. D´esquerra a dreta recomanades (entre parèntesi el grau obligat):
* triarca (6b a dalt, un pas)
* sandokan (6b a dalt, mantingut i ´alejes´)
* foc sota la neu (6a)
* peti qui peti (6b a dalt, un pas)
* si fa sol (5, d´aquest grau la més equipada)
* cainejo (5, alejes al segon tram del primer llarg)
* el bec (6a+, el pas de 6c es fa amb A0, es un flanqueig on quedes protegit si es vol provar en lliure, molt guapa)
* gran babard (6a, el primer llarg de 6b+ queda amb 6a A0, les xapes estan a tocar)
* l´enfocall (6b, una mica forçada, no mata)
* manalet (i a un pas de 6a+ al mig, la resta 6a 5+ màxim)
* africa (5, alejes però en trams fàcils)
* me´n vaig a mallorca (6a+, algun aleje)
* gran diedre i empalmar amb l´últim llarg de l´esperó dels maneirons; 5+ però amb alejes, hi ha un pas de sortida fins a la R que va bé reforçar amb un friend, i tb un tascó petit per reforçar la R -parabolt i argolla- que queda un pèl a sobre de la dels minairons)
* esperó dels minairons (6a+,Ao, el 6b són dos passos a la sortida de la primera R, preciosa)

la balsam del tigre és de 5+ obligat però amb algun aleje, i tiva de braços.. a tenir en compte
au, a disfrutar!


   Ocultar todas las respuestas      
Saturday 25 november 2006 - 19:18

Dons al final vam estar fent la "si fa sol" a la paret del grau (molt bonica) i una mica de totxo per les agulles. Al dia següent, degut a que el temps no pintava massa bé, vam baixar a Sant Llorenç de Montagai i vam fer l´esperó Ribes-Sabaté. Diguem que els V de sant Llorenç són més complicats que els de Coll de Nargó... Per cert, aquesta via és molt bonica, però si hi aneu us recomano fer la primera R en un arbre, cosa que no indica en la ressenya, ja que sinó: a) us podrieu confondre de via (com ho demostren un munt de cordinos penjats d´una chapa...)  b) la corda us friccionarà molt i les passareu putes en el flanqueig (el que ens va passar a nos...). Per la resta la via es bonica, amb passos molt aeris però amb bones mans.
Ens veiem!


   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 -2025 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies