Escalada
Bones!
Sabeu d´alguna via clàssica a Coll de Nargó, o a prop, que estigui completament equipada i sigui facileta? Allí vam fer la del Cap i el Passarell a Montanisell, buscaria algo d´aquest grau, però en aquesta via vam clavar alguns tascons i algun friend. Els que anem aquest cap de setmana no tenim material per equipar, com a molt per fer ponts de roca...
Sino, alguna recomanació per Camarassa?
Merci!!
6 Respuestas
Última respuesta Saturday 25 november 2006 - 19:18
Aqui te surten tab vies
http://www.madteam.net/rutas/buscador.php?busca=coll+de+nargo
ei bones,
vies llargues equipades (algunes sobradament equipades) les pots trobar a la paret del grau, passat els ´titolos´ (o agulles) de coll piquer. 10-20min d´aprox. 3 llargs. La majoria equipades per rapelar (amb corda de 70 és suficient), o aprofitant la instalació d´alguna via propera. D´esquerra a dreta recomanades (entre parèntesi el grau obligat):
* triarca (6b a dalt, un pas)
* sandokan (6b a dalt, mantingut i ´alejes´)
* foc sota la neu (6a)
* peti qui peti (6b a dalt, un pas)
* si fa sol (5, d´aquest grau la més equipada)
* cainejo (5, alejes al segon tram del primer llarg)
* el bec (6a+, el pas de 6c es fa amb A0, es un flanqueig on quedes protegit si es vol provar en lliure, molt guapa)
* gran babard (6a, el primer llarg de 6b+ queda amb 6a A0, les xapes estan a tocar)
* l´enfocall (6b, una mica forçada, no mata)
* manalet (i a un pas de 6a+ al mig, la resta 6a 5+ màxim)
* africa (5, alejes però en trams fàcils)
* me´n vaig a mallorca (6a+, algun aleje)
* gran diedre i empalmar amb l´últim llarg de l´esperó dels maneirons; 5+ però amb alejes, hi ha un pas de sortida fins a la R que va bé reforçar amb un friend, i tb un tascó petit per reforçar la R -parabolt i argolla- que queda un pèl a sobre de la dels minairons)
* esperó dels minairons (6a+,Ao, el 6b són dos passos a la sortida de la primera R, preciosa)
la balsam del tigre és de 5+ obligat però amb algun aleje, i tiva de braços.. a tenir en compte
au, a disfrutar!
Dons al final vam estar fent la "si fa sol" a la paret del grau (molt bonica) i una mica de totxo per les agulles. Al dia següent, degut a que el temps no pintava massa bé, vam baixar a Sant Llorenç de Montagai i vam fer l´esperó Ribes-Sabaté. Diguem que els V de sant Llorenç són més complicats que els de Coll de Nargó... Per cert, aquesta via és molt bonica, però si hi aneu us recomano fer la primera R en un arbre, cosa que no indica en la ressenya, ja que sinó: a) us podrieu confondre de via (com ho demostren un munt de cordinos penjats d´una chapa...) b) la corda us friccionarà molt i les passareu putes en el flanqueig (el que ens va passar a nos...). Per la resta la via es bonica, amb passos molt aeris però amb bones mans.
Ens veiem!
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.