Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología
hola a todos
¿como puedo bajar por una cuerda que esta tensa para rescatar a algun herido?
xao
5 Respuestas
Última respuesta Friday 14 march 2008 - 17:05
Si estem per sobre del ferit, existeix la possibilitat de posar una segona corda i baixar sense cap més problema fins al company accidentat. Si, pel contrari, i més normal, no disposem de cap més corda i volem actuar ràpidament, ens veurem impossibilitats de baixar per l´única corda existent, ja que l´accidentat resta penjat d´aquesta i el seu pes ens impossibilitarà que puguem muntar el davallador de la forma normal. Per poder baixar fins l´accidentat haurem de seguir els següents passos:
1er.Assegurar-se al fraccionament del que penja l´accidentat, procedint a installar el nostre davallador fent passar la corda de progressió (tensa) entre les dues politges d´aquest, amb la palanca en la part superior.
2on. Passar el mosquetó de seguretat del davallador per la corda que surt per sota. Després collocar la baga d´ancoratge curta (a ser possible amb un mosquetó de seguretat) a la corda que queda entre el mosquetó i el davallador.> Per una major seguretat, aquesta maniobra la farem sense desancorar-nos del fraccionament fins que comprovem que no baixem per la corda involuntàriament.
3er. Un cop comprovat el correcte funcionament, baixarem pressionant la part superior del davallador fins arribar al ferit. Atenció!! És molt important utilitzar un mitjà d´autoassegurança, tipus nus prussik o shunt, ja que si, per qualsevol circumstància imprevista, la corda deixa d´estar tensada, aquest sistema no funciona i, es produeix la caiguda del socorrista.
bueno ya veo que no me has cojido mi pregunta ferratero valiente jeje y veo que una chica si que me a pillao. muchas gracias por responderme.
pero una chica no te he pillao del todo, lo del poner el descendedor si pero despues eso de los mosquetones no muy bien, mas o menos me puedo hacer una idea. pero me gustaria sabes si hay algun sitio por internet donde lo espliquen con fotos
gracias y hasta pronto
Pues.....creo que en casa tengo algo de algún libro o incluso unos dibujillos que me bajé hace tiempo por el intrenesss...a ver si lo encuentro y te lo envío...pero ya será la semana que vieen porque ya mismito empieza el finde ![]()
Aisss...que bien que me hagas repasar cosillas que hace montón de tiempo tenía olvidadas....es que soy tan desastre...olvido más deprisa que no aprendo ![]()
Besos ![]()
Si quieres abrir una conversación nueva entra aqui
volver al indice del foro.