La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología > Rapel a vies ferratas

Vias Ferratas, Barrancos y Espeleología

volver al indice del foro.

Friday 18 september 2009 - 09:21:47

Rapel a vies ferratas

Bones;

Fa poc que m´he aficionat a les ferratas i volia fer-ne alguna amb rapel, però tinc algun dubte. La instal·lació d´un rapel "normal" ja la sé fer, però abans de trobar-me a mitja via prefereixo preguntar abans:
- Quin tipus de corda em recomaneu?(mides, dinàmica o semi-estàtica,...)
- Millor rapelar en doble o en simple?
- Les instal·lacions estan al mig de la pared o estan en punts concrets(per si vaig amb novells saber els coneixements que han de tenir)? Quins elements hi ha per fer la instal·lació?
- Alguna atenció particular que tingueu.

Moltes gràcies per endavant!





  

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Monday 23 november 2009 - 23:00

 
Friday 18 september 2009 - 09:38

¿Y que diferencia hay entre un rapel normal y rapelar en una vía ferrata? Vaya, es que no entiendo las preguntas. (Y no es problema de idioma)

   Ocultar todas las respuestas      
Friday 18 september 2009 - 09:50
mmmm.... es el mateix  un rapel "normal" .. (¿que entens per rapel normal?) .. que rapelar de una ferrata, o del balcó de casa... le sinstalacions y la ubicacio no depen de si es una ferrata, una cresta, una via clasica....

   Ocultar todas las respuestas      
Friday 18 september 2009 - 10:40
Bé... el tema era saber si calia alguna consideració en especial a l´hora de fer un rapel en una ferrata. Els rapels que feia jo era fent una instal·lació en un arbre o en algun lloc així, però sense estar penjat en una pared, d´aquí els meus dubtes.


   Ocultar todas las respuestas      
Friday 18 september 2009 - 10:42
Responent a les teues preguntes, et diria que:
La corda sempre anirà en funcio de les necessitats. Abans de rapelar has de saber quans metres te el rapel. Tu necesitaras el doble de la llargaria. Normalment, els rapels son com a molt de 30 metres perque les cordes estandar son de 60, pero això es normalment, hi han casos en que els rapels son mes llargs. La corda, si solament es per a rapelar, conve que siguii lo mes estatica possible (ojo, si solament es per a rapelar), perque si penses escalar amb ella, la cosa canvia.

Jo rapelo sempre en doble, i normalment, a no ser que la corda estigui fixa a la instalació, hauras de rapelar en doble. (hi han sistemes per a rapelar en simple i poder recuperar la corda, pero son complexos).

Les instalacions dels rapels pot ser molt variada. No sempre te les trobes, de vegades has de buscarles i algunes vegades, hauras de improvisar material i abandonar material per poder rapelar. Lo millor que pots fer es empollarte be les ressenyes de les vies que hajes de fer.

I recorda que el rapel, tot i ser una maniobra senzilla, pot ser mooolt  perillosa si no  es fa correctament.

Salut



   Ocultar todas las respuestas      
Friday 18 september 2009 - 10:44
En una ferrada el mes segur es que ja trovis la instalacio montada, amb argolles o quimics generalment. O sino sempre pots montar rapeld esd eun esglaó 

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 23 november 2009 - 21:59
ola rapaz te querria comentar una cosa soy nuevo en esto de las ferratas, pero he hecho muchos rapeles, querria comentarte que sistema se necesita para hacer una rappel recuperable, para poder recuperar la cuerda desde abajo, gracias


   Ocultar todas las respuestas      
Monday 23 november 2009 - 23:00

Mirate el Blog de Aguito: http://aguito.madteam.net/articulos/2006-09/tecnica-de-rapel-dispositivos-y-evolucion/, creo que algo te servirá.

Saludos


   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies