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Rutas, Ascensiones y Condiciones de la montaña

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Tuesday 19 september 2006 - 17:57:56

Punta alta i comalesbianes

Hola amics,
Aquest cap setmana havia pensat de fer la Punta alta des de l´embassament de cavallers i per l´estany de comalesbianes. Què tal és aquesta ruta si algú l´ha fet? m´han dit que hi ha algun pas de grimpada, és cert? o és només a la cresta si vols anar al Comalesbianes? Són passos complicats?(la única cosa de grimpada que he fet és el Pedraforca per la canal del Berdet...). Si es torna pel refugi(volta circular), és molt llarg?
Bé, gràcies per l´ajuda companys..i ah, no cal que digui que si algú es vol apuntar està convidat!

  

expandir todo contraer todo 7 Respuestas Última respuesta Wednesday 20 september 2006 - 19:30

 
Tuesday 19 september 2006 - 18:39

A veure, el barranc de Comalesbienes (que no Comalesbianes) no és bufar i fer ampolles. Segurament en el darrer tram hi haurà neu, per tant, si la única experiència en grimpada que tens és el Verdet, que no té res a veure, doncs la meva modesta opinió és que facis la ruta pel Ventosa, és llarga efectivament, però no té cap perill aparent. Et trobaràs amb una canal final en la que segurament ja caldran grampons i piolet, vistes les condicions nivals d’aquesta setmana. Ves en compte amb el darrer tram de cresta (gens aèria) per si hi ha glaç, que és evitable, i res més. No crec que la pujada per Comalesbienes sigui recomanable amb neu per a persones poc habituades, però tu sabràs. Repeteixo que no és una via senzilla, fins i tot a l’estiu resulta molesta pel seu fort grau d’inclinació. Si pots, dorm al Ventosa i l’endemà ataques el cim. La mèteo per aquest cap de setmana no pinta gaire bé, per tant, si t’has d’enmerdar, fes-ho per un terreny on tinguis fàcil escapatòria i no per un viarany en el que no t’hi trobis còmode. Salut i muntanyes


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Tuesday 19 september 2006 - 19:23
Afegint una mica mes d´explicació,  la pujada pel barranc es molt farragosa, molt empinada i plena de blocs per anar saltant que es fa interminable , un cop arrivat al llac de Comalesbeines, tiras amunt a plena cresta fins aquest cim, sense gaires problemes si no hi ha neu, des d´aqui la cresta no es molt complicada amb algun pas de II de destrepar, però es una mica llargueta, una mitja hora d´anar  i conta el mateix per tornar i sobretot molt exposada a les tormentes en cas de temps inestable. Com t´ha indicat Amunt! la grimpada té mes a veure amb un pas de Mahoma una mica mes llarg o el Pas del Cavall del Vallivierna, amb pati a les dues bandes, que no la canal del Verdet.
Espero que t´hagi sigut util

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Tuesday 19 september 2006 - 19:37
En general estoy bastante de acuerdo con la propuesta que te hace Amunt, ya que creo que para tu nivel es la máss sensata. Pero que para que tengas más donde elegir, te propondré otra variante.
Puedes subir por el barranc de Comalesbienes, que efectivamente tiene mucho más de duro que de difícil, por el desnivel y la inclinación. Al llegar a los Estanys de Comalesbienes, en vez de subir por la arista directo al Pic de Comalesbienes, puedes subir al collado que une este pico con la Punta Alta. Es igualmente una subida dura, pero sin dificultades especiales (sin grimpadas). Desde el collado, la arista tanto hacia el Pic de Comalesbienes como hacia la Punta Alta requerirá alguna que otra  trepada que en ningún caso supera el II. Yo personalmente considero que la comparación con el Pueste de Mahoma, y sobre todo con el Pas del Cavall, es un poco exagerada. Eso si, en caso de presencia de nieve, la dificultad aumenta bastante y debes valorar muy bien tu propia capacidad y experiencia.
Saludos

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Tuesday 19 september 2006 - 20:32
Hola! La grimpadilla de cresta me parece que son exactamente dos pasos de segunda sin mucha exposición y la subida por el barranc de comalesbienes tiene que ser chunga con nieve, pero también hay que tener en cuenta que es una zona muy poco propensa a acumular nieve y por tanto puede ser buena para subir con estas primeras nevadas pq es probable que esté pelado.
La vuelta muy recomendable por variar el paisaje y pq baja por una zona más bonita. Yo te recomendaría, si quieres bajar con calma, que hagas noche en el refugio, porque de allí a Cavallers todavía te quedan tres horas de excursión y ya has hecho una subida agotadora y una buena bajada.
Por el tema de nieve sí, nieve no o pq vertiente subir lo mejor es que llames al refugio y preguntes o a alguna oficina de información de boí o cercanías; pq aquí estamos especulando y allí te indicarán como está ahora realmente.

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Tuesday 19 september 2006 - 20:51
Ei merci a tots per les indicacions, ja que em són tope útils(i jo que em creia tot un home per haver fet la canal del berdet!!!). De fet, quan parlava de fer la Punta alta, la via a la que em referia era la que m´indica en Pemomo, es a dir, sense passar pel Comalesbienes(perdó per l´errada, Amunt...). De fet, quan vaig trucar al refugi per informar-me(el problema és que sortint el divendres de Barna no arribo per fer nit al refugi, crec...), em van dir que la pujada des de l´embassament no s´ha de grimpar ni res, simplement que puja mogollón...
En tot cas, repeteixo, merci a tots i ja veurem perquè el temps tampoc pinta massa bé...
En parlem!

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Tuesday 19 september 2006 - 23:27
Nomes afecgir que a l´apartat de resenyas esta tab la ruta, que la vaig penjar ja fa temps

Punta Alta de Comalespada 3013,6m. ruta d´ascens per Comalesbienes
:: Pirineu :: Aigüestortes :: autor: MadTeam

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Wednesday 20 september 2006 - 19:30
Al final del relato este sale la subida al Comalesbienes (jurrr.....s´han perdido todas las fotos...intentare colgarlas de nuevo). Yo creo que de grimpar no hay casi nada y menos aun si subes al collado que hay entre el Comalesbienes y el Punta Alta. Mas complicado si vas por la cresta del Comalesbienes. Eso si, a la bajada acabas hasta los janders de bolos y piedros gigantes todos mal colocados.

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