La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Montaña General > Revisió mèdica per federarse?

Montaña General

volver al indice del foro.

Tuesday 8 october 2013 - 16:17:58

Revisió mèdica per federarse?

Estava ara mirant aquesta noticia http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/els-esportistes-federats-hauran-superar-control-cardiac-1701308 en la que es diu que apa rtir del anys que ve volen que tots els federats d'algun esport pasin per una revisió mèdica.

que en penseu? ... com afecta aixó a la muntanya? ... perque llegint l'article sembla que l'unic esport que existeix sigui anar a correr o que nomes pensin en els esports de competició pero venga, para tdos....

No se, penso en els meus pares per exemple, que cada any es treuen la llicencia federativa per tindre una aseguranḉa per a fer les seves excursions al montseny, a veure un llac... de veirtat han de pasar y pagarse ells una revisió médica ... y si no la pasen? ... no es poden federar....

no se, aviam com evoluciona, pero em sembla que aqui las mentes pensantes per anomenarles d'alguna manera, no tenen ni idea i es pensen que tots els esports es competir i portar el cos al limit....

Si ho appliquen a la muntanya ja us dic ara que ningú es federarà o ho farà en altres federacions que no siguin la FEEC


  

expandir todo contraer todo 21 Respuestas Última respuesta Monday 14 october 2013 - 22:03

 
Tuesday 8 october 2013 - 16:18

http://www.324.cat/noticia/2186299/esports/Els-esportistes-federats-hauran-de-passar-examens-medics-obligatoris-a-Catalunya-a-partir-de-lany-que-ve

Ara resultarà que per la moda o febre que ha agafat la societat per córrer m'hauré de fer una revisió mèdica pagant jo?


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:23
he ajuntat el post d'en Phosk i meu que ens hem solapat

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:32
Parlen de 50 euros màxim anuals.....
....els esports d'ultra esforç ens porten de cap....però per les notícies publicades sembla que tots estem el mateix sac....

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:37
a nivell competitiu me sembla be.... pero no tots en el mateix sac... ja no es nomes tindre que pagar tu la revisió, sino el fet de haver de fer-la... llavors presentarla al club, que el club llavors tramiti la llicencia.... siguem realistes, la gent no ho farà y baixara el numero de federats...

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:40
O sigui que per exemple. Una persona que faci escalada, haurà de pagar 90 i pico a la FEEC i 50 a un metge privat per una revisió mèdica. Uns 140€ anuals vaja.

Tenint en compte que aquesta llei surt arràn de la quantitat de gent que ha mort ultimament d'aturada cardiorespiratòria en curses populars, mitges maratons i maratons ... No trobo gaire legítim que haguem de pagar-ho tots. Em sembla perfecte que la gent que córre (que és un esforç cardiovascular important) hagi de passar proves mèdiques per participar a segons quines proves, però algú que fa senderisme? Algú que escala? Algú que fa raquetes de neu? Algú que fa espeleologia?

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:41
o pesca!!! .... que la pesca també  es un esport federat!

   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 16:44
No olvidemos el ajedrez...
   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 19:59
Crec que és per als esports federats de competició. El tema està en què no totes les federacions exigeixen informe mèdic per treure una llicència de competició. Per exemple, en bàsquet sense revisió mèdica signada per un metge no hi ha llicència (i això des de categoria pre-mini, que són els més peques). Ara volen que totes les federacions exigeixin l'informe mèdic.

Ara bé: tots coneixem els casos d'esportistes d'elit super controlats (per exemple Dani Jarque)  que tenien alguna dolència no detectada, malgrat totes les revisions i controls del món, i han mort per aquesta causa.

La polèmica estarà servida si per treure una llicència de muntanya, no competitiva, cal passar obligatoriament una revisió. Penso que en aquest cas sí que hi hauria una finalitat oculta clarament recaudatòria.

Jo he fet atletisme i la meva filla bàsquet i l'obligatorietat de la revisió sempre em deixava una mica més tranquil, encara que en el cas de la meva filla em pugés uns quants euros el cost de la llicència i quota de club.


Editado: 08-10-2013


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 20:20
Això senzillament atempta contra la llibertat individual. Qualsevol individu ha de ser lliure i capaç per prendre les seves de decisions. Si algú rebenta en una activitat o competició, és el seu problema. Que la resta d'esportistes hagin d'assumir els errors de tercers és injust.
De totes maneres, hem de veure a qui beneficia econòmicament tot plegat. Asseguradores i el món sanitari públic o privat en general, les respectives federacions, i probablement la Generalitat rebi un pessic de tot plegat.
Totalment en contra de l'obligarietat d'aquesta mesura.


Editado: 08-10-2013


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 21:19
Imagino que volen treure diners per tot: informe médic, segons activitat i risc +++ euros i suposo que segons la edat i estat físic valoren el risc afegit que es suma en +++euros al tipus de cobertura d'assistència sanitària dels federats. Dessitjo equivocarme!!


   Ocultar todas las respuestas      
Tuesday 8 october 2013 - 22:14

Si això acaba sent així em federaré en un altre territori, ja no saben que inventar-se per treure cuartos... 

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 9 october 2013 - 10:28
ostres que paguin per fer una revisiò medica els que vulguin fer una ultra trail no? Si et treus la lliçencia per fer una mica esquí, de escalada, .... et costa ja molts diners. Al final mirarem tots a un altre lloc i no ens federarem.

   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 9 october 2013 - 11:23


Jo no ho veig tant raro......

Estar federat no es obligatori per anar a la muntanya...... 

Penso que estar federat tampoc es tant important

La unica cobertura real es per mort o invalidesa crec que son 6000€, que cap altra asegurança de vida ho cobreix, que no es gran cosa...

Els rescat, no se..... Els requsits perque quedi fora de la cobertura son molt similars al requists perque t'ho cobrin si no estas federat., per tant si et rescaten i resulta que t'ho cobren, probablement tampoc estigui cobert.

Les despeses de curació,  de moment la sanitat es gratuita i universal.....


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 9 october 2013 - 11:30
Depen de quines coses o l'accident que hagis tingut, no son gratuites.... o directament millor que avans de pasar per la SS, que te fotin un tret... per experiencia

I intenta buscar una asegurança que cobreixi esports de risc.....

Y que no te pasi res si estas fora del pais.... per exemple.... Suissa i que no estiguis federat.... casi es millor que no te vinguin a rescatar i que la guinyis

No te cap ni peus que vulguin aplicar aixó a tots els federats perque tot aixó a sorgit arran dels succesos que s'han de produit en difernts curses.... el que seria més llogic es que les curses exigisin el certifcat medic per correr... pero a la resta, que ens deixin en pau.... per federarme per pescar hauré de pasar una revisó mèdica?.... per competir en escacs?.... es que ens hem tornat bojos?... o es que potser el conseller de sanitat te alguna cosa a veure amb la sanitat privada.... ahí lo dejo....


Editado: 09-10-2013


   Ocultar todas las respuestas      
Wednesday 9 october 2013 - 15:03
Exacte Madveras.... Que ho demanin les organitzacions de les curses i punt.

Diria que la Extrem de la Costa Brava ho demanava.

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 10 october 2013 - 14:01
doncs què vols que et digui...el certificat mèdic de les curses el demanen per cobrir-se les espatlles els organitzadors, no per seguretat de l'esportista ja que el mateix esforç el pots fer fora de competició....a menys que siguin esportistes professionals fer-ho amb els amateurs és una tonteria. Al final demanarem certificat mèdic perque la canalla jugui a futbol al pati de l'escola.
Nosaltres ja fa algun any que no ens federem...total, per què?


Editado: 10-10-2013


   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 10 october 2013 - 15:59
Clar que és per cubrir-se les esquenes, per treures responsabilitats, jo ho tinc clar. Però el que no pots fer és demanar certificat médic per totes les llicències federatives... Si és així, perquè no volen que passi res, perquè no es demana un certificat mèdic per banyar-se a l'aigua de la platja? perquè, que jo sàpiga, cada any hi ha un fotimé de gent que mor a la platja i casi tots són per problemes cardiovasculars...
   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 10 october 2013 - 16:08
noooooooooooooo donguis idees!!!

   Ocultar todas las respuestas      
Thursday 10 october 2013 - 16:17
calla calla ... capaços son

   Ocultar todas las respuestas      
Friday 11 october 2013 - 22:47
L'any passat ja vaig pensar a federarme  en un altre lloc. La FEEC és molt cara i a més la Modalitat C (que és la que tinc jo) no inclou l'esquí de Muntanya mentre que a la FAM (aragonesa) per 80€ sí que l'inclou i ja va inclosa també la FEDME. (em sembla que aquí és l'únic lloc on es paga a banda (com tantes altres coses, vaja). 

Si ara, a sobre, t'has de fer una revisió mèdica que puc arribar a entendre-la en cas de competir però no en els altres casos, això ja se'n va de mare.  Crec que ens estàn prenent el pèl i ara encara ens el volen prendre més. 

Miraré seriosament de canviar de federació. El que em preocupa és el tema dels centres concertats. És a dir, en cas d'accident (nostro senyor no ho vulgui) si estás federat a la FAM vas a para a un hospital de Zaragoza, no? i no pots traslladar-te a Catalunya perque no hi ténen centres concertats. Algú sap com funciona això? Hi ha una mena de reciprocitat com en els Refus? 

   Ocultar todas las respuestas      
Monday 14 october 2013 - 22:03
Doncs jo tinc les meves dubtes sobre federar-se. Cal pensar que m'aporta estar federat.

Sobre el certificat metge, tinc claríssim que és per treure diners. Alguna vegada he fet algun i el metge em va preguntar quatre coses i quasi sense mirar-me em va fer el certificat.

Sobre una revisió mèdica en  condicions, prova d'esforç, analítica i ecocardiograma trobo que es molt interessant pels que fem algun esport molt físic.
Si parlem de la obligatorietat, doncs depèn l'esport i intensitat amb que es practiqui. Algo així com si el casc ha d'esser obligatori en bici, normalment SI, però per anar pel carril bici és qüestionable.

   Ocultar todas las respuestas      

 


 
  Si quieres abrir una conversación nueva entra  aqui 


 
  volver al indice del foro.
 
 
 

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles


Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)


© David Oliveras 1997 - 2024 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG
 
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies