Madteam > Rutas y Reseñas » Escalada en roca » Dolomites » Torre Trieste. Via combinacio Carlesso-Cassin-Hasse

Torre Trieste. Via combinacio Carlesso-Cassin-Hasse

Zona: Dolomites · Gruppo Civetta   Autor: Matojero

Introducción Viote de 650 m de desnivell (q no recorregut). Aquesta és una combinació de vies proposada en la ressenya de la web de planetmountain que agafa el millor de cada una, amb el resultat d'una escalada forca constant en la dificultat, bàsicament en lliure. Cal tenir en comte, que a part de la via (una bona jornada completa), hi ha un descens "de la muete" amb rapels, destrepes, vires i pati...que ens demanarà un mínim de 3-4 h.

Jose obrint l'embarque...jeje!! aquí ja tremola!!!)
Jose obrint l'embarque...jeje!! aquí ja tremola!!!
albert en la travessia guapa del llarg 18.)
albert en la travessia guapa del llarg 18.
això no s'acaba mai!!llarg 23.)
això no s'acaba mai!!llarg 23.
arribant al parking...1.30 h de la nit!!)
arribant al parking...1.30 h de la nit!!
aprox...eto e mu grande!!!)
aprox...eto e mu grande!!!

Via Cassin-Carlesso-Hasse.

6b/A1 650 m de desnivell.

Situació: Es troba al sector sud de Civetta. Pel sud, s'arriba per la vall d'Agordina.Pocs kilòmetres despres d'Agordo, en un petit nucli de cases agafar desviu a la dreta i seguir petita carretera amunt, pel fons de la vall, fins a bareto i parking  on deixar el cotxe. Desde la carretera principal es veu la mole de la Torre Trieste, però la senyal que et marca el desviu ( Refu Vazzoler), és petit i t'has de fixar.

Aprox: Desde on deixes el cotxe, seguir pista direccio Ref. Vazzoler. Després d'uns 50 minuts s'arriba a desviu a mà dreta. ( sender  q porta a ferrata Tissi).Si anem al refu 10-15 minuts més pista amunt. Després de creuar tota la base de la paret s'arriba a un torrent sec. Deixe'm el sender i pujem, ara per la vora dreta del torrent , ara pel mig entre blocs...fins a agafar la vira que ens porta a peu de via. Peu de via que es troba quan la vira, després de vorejar tota la vessant est de la torre, canvia d'orientació i ens deixa a la vessant sud. Dos pitons de R0. Còmode per poder-nos equipar. En total 1h 30 minuts desde parking, i la meitat desdes refu.

Via: Comentar que la nostra ascenció, i per tant la ressenya aquí penjada, es basa en el croquis de planetmountain http://www.planetmountain.com/Rock/vie/Detailowmap.html?rec=32851&gruppo=Civetta&area=Dolomiti&cima=&nvia=, pot ser interessant tenir-la.. a veure sino us embarqueu com naltros!!!. Lo dicho, es fan els primers llargs comuns Cassin-Carlesso. Entre el llarg 3 i 4 hi ha la possibilitat de no flanquejar tant i tirar amunt saltant-nos la R3... a condició d'apretar-li amb una mica de morro!!! Naltros vem flanquejar com a mortals q som..jeje!!! A partir de la R6 la Carlesso tira a la dreta, naltros pillarem la Cassin fins a la primera vira. Ens van comentar que la cassin fins 1 vira té roca més bona i compacta que la Carlesso, que diuen, és una mica guarrilla en aquest tramp. Un cop arribat a la 1 vira heu de tirar cap a l'esquerra. A la dreta Ã©s un possible escape, tot i que per el vessant est haureu de fer un parell de llargs de "quarto" per arribar a la 2ª vira i conectar amb el descens.

Tornant a la vira, aquí ens vem embarcar a l'hora de pillar la Carlesso. Embarque que no us recomano si no voleu passar por de la bona o aneu sobretins en fissures tiessa-desplomada a protegir, amb entrada trencada inclosa. Suposem que la carlesso va més a l'esquerra....però només suposem. En la reunio de sortida a la primera vira hi ha una linia de pitons que pujen pel desplome groguenc...suposem que és la Cassin... amb la que ens retrobem dos llargs més amunt.  Un cop a la segona vira (escape a la dreta), tens que tirar bastant a l'esquerra per la vira. I trobaràs una R d'una altre via, has de tirar més a l'esquerra. Com q al croquis de planetmountain no la marca....això va fer que estiguessim a punt d'embarcar-nos per segona vegada... ( potser si arribes a  la 2 vira per la Carlesso no et creues amb aquesta R...no se). Conclusió...si no hi ha pitons no t'embarquis per molt evident q sembli! A partir de la segona vira ja vem seguir bé la Carlesso i la sortida directa Hasse.

Descens: uf!! activitat per si sola. A nosaltres s'ens va fer fosc dos rapels per sota de la segona vira... A partir d'aquí unes ressenyes marquen escapar-te a la dreta per vires i detrepes fins a pillar el torrent d'aprox. Altres simplement marquen baixar per la canal amb destrepes i "algun rapel". Com que era fosc, varem baixar per la canal q era el més evident. Però aquesta es va redreçant fins q acabes fent 1 rapel de 30m, 2 de 60-50m( saltant-nos alguna R suposem), i un de 30 m. Superencaixonat dintre un barrancot, a vegades volats..i amb una mica d'aigueta i roca patinosqui per donar més ambient. Prohibidissim en cas que plogui: muete segura, abans bivac "romántico bajo la lluvia" a 2 vira. Un cop arribat al torrent d'aprox ja està....tot i q baixar de nit ...no es tant evident q pujar fresc al matí...pero bé.

Refu: Es troba a 1h-1.15 h caminant per pista desde el parking. Tot i que no es necessari fer nit per anar a la via. Es pot sortir directament desde el cotxe matinant mes.Jo  recomano anar al refu; no és molt gran, no està gaire transitat i és acollidor.. a part de gaudir d'una vista de la torre Trieste inmillorable. És del CAI, 8,5 euros dormir i aquí sí que fan sopar alpino federat a 9,5 euros..diria ( ens vam portar el menjar)..i 3 euros de la meva comissio (eiii....és broma!!!). Guardes cordials i amables. No hi ha llibre de ressenyes, però si li demanes, el guarda  te un llibret petit de Civetta on es veu força bé el descens...inclús es va oferir a escanejar i imprimir-nos el descens!!!!. Hi han habitacions 2, 4 ,6.... pers amb llits individuals. El refu està a 10 minuts del desviu del sender d'aprox.a via.

Vaya rollo q he metio!!!!