Salut!! A la secció de rutes, apartat Excursionisme
(sense polèmiques) hi ha inserida una bona descripció d´aquesta travessa. Jo la penso fer la primera quinzena d´agost, però començant-la a Fontalba, passant pel Puigmal. L´únic problema que pots tenir és l´horari del Tren Groc, ja que a vegades és un desgavell el tema de l´hora de passada per l´estació de Toés. Amb la web de la S.N.C.F. no m´acabo d´aclarir, per tant buscaré alguna solució, per no trobar-me amb sorpreses. Si tu hi vas abans i aconsegueixes un horari exacte, ja ho diràs. Un altra proposta la trobaràs a la web del Refugi Coma de Vaca, no és exactament el mateix, però et pot donar una idea. Hi ha un llibre de Nuet i Badia, que es diu Travesses per Núria (o alguna cosa així) que descriu la ruta en sentit contrari (crec que és la número 14). En fi, al fòrum segur que hi ha algú que et pot aportar més informació que aquesta, però, al menys, és un punt de partida. Per cert, el tram darrer de les gorges és una canya de cuidado. Salut. Xavier.
Ir a la conversación completa
He visto en el Rincóno del Usuario que algunas personas tienen en su ficha datos como la ciudad, foto, etc... Yo he entrado a mi menú personal para intentar editar esos datos pero solo puedo hacerlo con la contraseña y el correo, ¿dónde tengo que entrar para cambiar el resto de los datos? Puesto que ahora aparecen en blanco...
Soy un poco torpe pero he navegado por toda la web y no lo he visto! Gracias!
Kush.
Jo la vaig fer el juliol passat. Ruta molt completa, ja que pots veure diferents paisatges. Recomano passar la nit a l´estany de les truites de Carançà, paratge bucòlic, amb vistes de tot el circ de Carançà, dominat per la cara nord del Pic de l´infern. Material recomanat: només vam trobar un nevero a l´estany blau, però era ridícul (uns 10x10 m) o sigui que no cal material d´alpinisme.
La vall de carançà és una vall preciosa, solitària, plena de racons preciosos. A mi personalment em va enamorar. A més, la remata el tram de les Gorges de Carançà, amb pasareles i ponts metàlics que van penjats per sobre el riu, i un camí que va excavat a la paret d´un precipici. Total, com diu el company amunt!, una canya de cuidado
.
Sobre el tema del tren groc, en quant a horaris és un desgavell. Pots preguntar al refugi. Ah, per cert, compte, pq a l´estació de carançà li has de dir al tren que pari amb una senyal amb la mà, pq si no passa de llarg (i no ho posa enlloc a l´estació, bé, estació que correspon a un porxo estil parada d´autobús). Pels horaris pots preguntar al refugi de carançà.
Apa, no m´enrollo més pq a l´apartat de rutes hi ha la ruta molt ben explicada!
Klaix![]()
En el butlletí de maig de la Unió Excursionista de Catalunya hi surt una demanda de guarda pel REFUGI MAS DEL TRONC a la Serra de Rubió a l´Anoia. Telèfon 934.543.247, Mòbil 627.553.629, E-mail unexca@terra.es. Que hi hagi sort
. Xavier.
Pues a mi no me gusto nada, escalada tumbada y supermonotona, para decirte q ni la acabamos por q estabamos mas q aburridos, todods los largos iguales, q pesadez.
Pero ya se sabe, para gustos..........
Un saludito, vecinito.
Hola a todos!!!! acabo de leer todo esto ahora y no sé si no llego ya un poco tarde para poder contestar...
Lo que quería decir en mi post es que en general (siempre hablo en general) las mujeres tenemos una menor proporción de masa muscular en relación a nuestro peso corporal, así que aunque pesemos menos en términos absolutos, gran proporción de ese peso se la lleva el tejido adiposo (la grasa!!!) en detrimento del preciado tejido muscular, y eso ocurre en todo el cuerpo (no sólo en el torso), es más, donde es más manifiesto es en el abdomen, gluteos y muslos... En cambio en el hombre la balanza se inclina hacia el músculo; sí, mayor peso, pero a costa de mayor tejido muscular (sino pesaríais mucho menos que nosotras...). No sé si me he explicado bien con este rollo, pero debe quedar claro que nada tiene que ver con el machismo (soy la principal defensora de la igualdad!!!!), es cuestión de fisiología: una vez más nuestras hormonas nos juegan una mala pasada y vuestra mayor proporción de testosterona (que es un esteroide) explica estas diferencias. Está claro que con entrenamiento se puede cambiar estas proporciones pero el punto de partida es este.
Por otro lado, no es que mi chico vaya de caballero, pero su mochila es de 70 y la mía de 50 litros, así que las cosas comunes las suele llevar él (véase hornillo, cacerolas, tienda), mientras que yo llevo la comida, que ocupa menos. Es una cuestión de peso pero también es una cuestión de espacio. Por ejemplo, aunque mi mochila es más pequeña, mi saco es más caliente y ocupa más, con lo cual queda menos espacio para otras cosas...
En mi contra debo reconocer que eso de economizar peso me cuesta un poco, y suelo querer llevar más de lo estrictamente necesario, pero ya se ocupa él de dejar cosas en casa cuando hacemos las mochilas conjuntamente...
Bueeeeno, está bieeeen, ya me vooooy.... pero es que tenía que defenderme!!!!!!!!!
Un abrazo a todos y todas!!!!!
Que bueno lo de la mochila!
no lo habia pensado, xo es arriesgado. ![]()
Suponiendo que despues del rapel de 40 metros hay otro rapel de 40 metros esto de lo mochila no es muy útil no?
. La opciòn del cordino creo que es la más buena. Ah, suponiendo también que solo llevas una cuerda i no vas con dos.
Salut!