La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Mensajes dia13 march 2010, saturday.

Mensajes dia13 march 2010, saturday.

« dia anterior   dia siguiente »

Empujatrenes Saturday 13 march 2010 - 00:41

Re:videoreportaje: ferreras sur

hola Toci, en principio nada que perdonar, me encanta que me pregunten, para eso pongo cosicas, no para recibir halagos (que también están bien).

....el tema de las aludes como lo gestionas??
pues como todos, creo, mirando los partes (aemet.es, sección de predicción de montaña) y buscando por donde puede haber menos peligro.

-Haces la ruta en función de como lo ves?

exactamente

Miras el pronostico? (dónde?)

como te dije arriba en aemet.es, y también es muy completa la información del blog "lameteoqueviene", búscalo en google.

-Por lo que he visto en el video hay algunas pendientes que parecen succeptibles de ser "peligrosas".....
Ya te lo conoces o te lanzas??

efectivamente, busqué un recorrido donde prenominaran las pendientes orientadas al oeste, pues recuerdo que habían habido vientos de poniente que podían hacer placas en orientación Este. en la parte final del recorrido así fue, pero recuerdo un tramo que me puso muy en guardia, tras el collado Yenefrito, donde debimos haber bajado al río y pasamos a media ladera. la suerte fue que allí no había placa. a la vuelta fuimos por el río, menos riesgo. creo que hábía riesgo 3, que no es ni mucho ni poco ni todo lo contrario), si hubieran dado más no hubiera ido.

todo esto es marear un poco la perdiz porque con las avalanchas mi opinión es que hay que informarse adecuadamente, pero es predominantemente una cuestión de suerte.

un saludo y suerte

Félix

Ir a la conversación completa

Mikelelorrio Saturday 13 march 2010 - 14:45

rodellar y oliana

alguno tiene algun croquis de estas dos escuelas??o donde se podria buscar info en internet?

Mikelelorrio Saturday 13 march 2010 - 14:51

Re:escalada de bloque cerca de Euskal herria

en zumaia ai algo,pero yo de ai no se nada,donde si tienes es en larraona y en jaizkibel!

Blai Saturday 13 march 2010 - 00:05

Re:botas para Montblanc y caras norte

He visto en su web las Scarpa Phantom Guide, pero no se lo que valen ni donde comprarlas.  Tienen una pinta exelentes, similares a las Batura de La Sportiva.

IanAstbury Saturday 13 march 2010 - 03:56

Re:gps

el edge es para ciclismo

el csx60 es viejo pero va muy bien

el colorado es la transicion al oregon

yo iria por el oregon 450 por ser el mas moderno, por la nueva pantalla y por el manejo de mapas raster

otro a tener en cuenta si se te va el presupuesto es el dakota 20 muy similar al oregon 450 en cuanto a prestaciones pero mas pequeño.

Jopato Saturday 13 march 2010 - 08:36

Re:softshell de ferretería... ¿la alternativa?

Soy de la misma opinion que Erizo, aunque depende de la actividad que pienses hacer con ese material. De todas formas, si como intuyo, lo quieres para montaña, teniendo en cuenta que este tipo de compras se hacen de vez en cuando, te recomiendo comprar calidad para evitar problemas en situaciones extremas, que es donde a menudo se aprecia la diferencia entre uno y otro.

Madveras Saturday 13 march 2010 - 11:56

Re:gps

Para pillar el colorado, mejor pillar el oregon, que es su evolucion.. es más diria que el colorado ya no lo fabrican. Yo he tenido ambos, weno, el oregon aun lo tengo, y es más practico de manejar, más rapido,..

Ricards Saturday 13 march 2010 - 12:04

Sac de dormir o manta + llençol?

Hola companys,

No se si a algú més li passa però quan es tracta de dormir dins d´un sac em costa molt passar una bona nit. Ara tinc un sac de momia i em sento "atrapat" i em costa molt girarme...total, que quan em llevo no he dormit més de 2 hores i m´agòbio. L´altre dia un veí de llitera em va dir que perqué no em comprava una cosa que és com un sac però en forma de manta rectangular i un llençol per posar a sota. Vaig entendre que és com un sac normal quan l´obres del tot però sense cremalleres. Algú ha vist alguna cosa semblant, on es pugui dormir encara que estiguis a 5º? Ho voldria per ferlo servir en cas de dormir en refugi, i entenc que per dormir en tenda o bivac casi per força hauré de fer servir el "momia". He mirat la pàgina del decartón i no he trobat res. Se us acut alguna altra sol·lució? Merci, salut i muntanya!!

Madveras Saturday 13 march 2010 - 12:34

Re:Sac de dormir o manta + llençol?

Ha decatlon en tenen, son sacs de llançol tipus seda. Son per a dormir en refugis guardats i amb les mantes.... mes que res per n odormir dieractament a les mantes. Jo personalment el trobo mé sincomode que le propi sac perque quedo tot enrotllat en el llançol y m´agobio, el que faig si fa calor es posarme el sac per sobre com si fos una manta, en lloc de posarme a dins del tot

Tramuntana Saturday 13 march 2010 - 12:40

Suposo que et refereixes als sacs de dormir rectangulars o semi-rectangulars, o als  "momia" però més amples del normal, en els que no tens sentiment de claustrofobia -són menys eficients, però si és per dormir en refugi, tenda o vivac estiuenc són suficients-.

Per exemple si tries un "momia" de tall ample i amb cremalleres, pots dormir amb ell tot obert, com si fos una manta -estiu i refugi-, o amb ell tancat quan comença a fer fred, i com és ample, sempre pots acabar dormint dins amb una jaqueta de plomes a la primavera i la tardor.

articfox Saturday 13 march 2010 - 12:43

A veure, vostè té la síndrome de l´humà ofegat en refugi atapeït (SHORA, o sigui que no li arriba mai s´hora d´adormir-se) pel que sembla, que es caracteritza per passar la nit del lloro i despertar-se fet un cromo. Dormir en refugi em sembla que costa a tots els humans per l´ofec, la calor (si dus un sac sobredimesionat en poder calorífic l´humà es pot coure literalment) i els sorolls diversos, per això les guineus preferim sempre sormir a la intempèrie. Aquesta sensació d´opressió la té només vostè en refugis o també en tenda? O sigui, és deguda a la instal·lació o al sac o a què? Ho dic perquè una altra solució que hi hauria és que un servidor, animal de bosc, li receptés alguna infusió de propietats relaxants i anti-ansietat. De llençols en forma de sac sí que n´hi ha al Decathló i de sacs quadrats més amplis jo n´he vist també en algun lloc. Bé, ja piularà si vol provar algun remei boscà, que per provar no perdrà res..., o sí, igual aleshores es desperta l´últim i es perd l´ascensió!

Ricards Saturday 13 march 2010 - 12:47

Gracies companys! Els llençols si que els he vist al decatlon però la "manta" no. Pel que em va explicar, es tracta de una manta però feta del material dels sacs...es a dir, com un nòrdic dels que tenim a casa als llits però de colors. Si no ho trobo he pensat en comprar un sac que no sigui de "momia" i obrir-lo completament, posant a sota un llençol. Si es que un és raret, eh?...però la veritat és que toca els pebrots passar una nit casi en blanc per culpa del sac dels coll.... Seguiré buscant. Gracies.

Madveras Saturday 13 march 2010 - 12:49

jo al final m´he acostumat al sac tipus momia .... tinun d´aquest sacs lleugers (600gr) que utilitzo per als refus guardats en lloc del saco sabana... i si m´agobia el que faig es obrirlo del tot i posarlo com una manta, pero al ser momia, amb els peus a dins

Ricards Saturday 13 march 2010 - 13:06

Je je...molt bò!! Potser si que tinc aquest síndrome. Jo crec que el meu problema és la manera de dormir que tinc. Primer sempre em posos de bocaterrossa i després de costat. A casa em quedo clavat de seguida però quan canvio de llit...ai deu meu...la cosa es complica i és quan començo a donar tombs per agafar el son, i llavors...patapam!, el problema de que s´em caragola el sac, em noto presionat, no se, dec tenir mal dormir. Em passa al dormir en sac, sigui on sigui. Potser si que m´aniria bé una infusió d´aquestes que dius "relaxants", però llavors a veure si seré jo el que no deixa dormir als altres, ji ji ji... Salut!

articfox Saturday 13 march 2010 - 14:01

Sí, és clar ja ho he observat en altres humans aquest patètic comportament... El que vostè acaba patint en una primera fase es una conseqüència inevitable de la Síndrome SHORA que s´anomena CUC, o sigui que es recargola agitat i suant en el sac de dormir i acaba Com Un Cuc; està més que descrit en bibliografia.

Bé, podria fer el següent. Anar a ca l´herbolari i o bé demanar-li què li recomanaria per al seu cas o bé demanar-li directament que li prepari la següent barreja d´herbes remeieres:

10 g de fulles de boldo

5 g de valeriana en arrel

10 g de til·la

10 g de camamilla

No crec que ho trobi en forma de bossetes individuals, però li ho pot demanar,,,

Aleshores abans d´anar a dormir o d´intentar adormir-se millor dit es beu 1 tassa preparada a partir d´1 collarada sopera de l´esmentada barreja. No prengui més 1 tassa ni més d´1 collarada i no s´ho prengui pas cada dia tampoc a casa pq la valeriana és adictiva. Màxim màxim, si està de vacance, prengui-s´ho durant 15 dies, i descansi després almenys 1 setmana abans de reprendre el procés.

A veure si així supera la SHORA i no pateix més el CUC, que deu fer vostè una mica de pena en s´undemà. Ja ens explicarà si hi troba millora. Qui ho vulgui provar ja sap... 

melvin_altea Saturday 13 march 2010 - 14:29

Ei Ricard crec que el que fas referencia és el que es coneix com sleepi´n bed, es com una saco pero inclueix l´esterilla i et permet moure´t sense cap problema. Es aixó el que buscaves? Jo, personalment, no el tinc però un amic meu si i m´ha dit que funciona de meravella que pot moure´s per la nit sense cap problema. Et deixe el link al més barat de tot:

o mes senzill com aquest,

Sort,

Saluts i Mountanya!

(Post Editado: 13-3-10 14:32:41)

Jb Saturday 13 march 2010 - 16:14

holaaa

el que pasa es que estas massa fort, a mi, des que tiinc familia i no entreno gens ja no hem pasa, a la que hem poso al sac, quedo adormit i ja no hem molesta el sac, ni el llençol ni res de res

v´sss

Ricards Saturday 13 march 2010 - 17:48

Ji ji ji...quin catxondeo que porteu per aquí, mare meva!! Això es bo! Articfox: m´apunto la recepta que potser algun dia la necessito, segur que funciona de conya. Suposo que deu fer el mateix efecte que prendre uns quants sucs de cibada abans d´anar a dormir, no?...Melvin altea: dels 2 que m´has posat crec que el segon em pot anar més bé. Només li trobo un petit inconvenient i és el volum i el pes que deu fer. Si això ho he d´arrossegar en una bona patejada puc flipar!! No se...parlo sense haver-ho tingut a les mans. Un dia d´aquests tinc que fer una escapadeta a alguna botiga d´aquestes dels francesos a veure que hi ha. Ens anem llegint i si a algú se li acut una altra idea serà ben rebuda. Saluuuut i A10!!

Anarconda Saturday 13 march 2010 - 19:58

Igual me equivoco pero yo creo que inicialmente se hacía referencia a un producto que los anglosajones llaman un "down quilt". En los enlaces siguientes se podrán ver unas imágenes de la cosa y leer como se fabrica si se conoce algo de inglés:

MYOG:

Salud y suerte.

Blai Saturday 13 march 2010 - 00:10

Re:busco gente para quedar este finde semana

Quizás para otro finde, un poco justo este.

Ricards Saturday 13 march 2010 - 11:06

Si, per aquest finde va a ser que no...ja el tenim aquí! Que voldries fer més exactament? Explica una mica el que has fet fins ara per saber la teva experiència...que a lo millor ets una màquina i llavors igual t´aburreixes, que jo estic verd en tot menys en trekking i senderisme. D´escalada com vas? Jo no en tinc ni fava però és una de les coses que més m´agradaria aprendre. Alguna via ferrada també em molaria...no se, una mica de tot però ja et dic que estic en un nivell baix. Et deixo el meu mail per si algun dia fem un grupet,ok?

totunamica@gmail.com

montsitas Saturday 13 march 2010 - 12:04

Re:Conocer gente para hacer montañismo en Barcelona

Hola, tbien soy de barcelona y suena interesante ...me encantaria poder hacer alguna salidita ahora que se acerca el buen tiempo...os dejo mi e-mail montseindiapicassa@gmail.com

Saludos

julka Saturday 13 march 2010 - 12:42

mañana subo al Taga con skis, si te interesa mada.bparrobahotmail.com

Magda

Muat Saturday 13 march 2010 - 13:29

Re:EL MEJOR TREK EN NEPAL

Hola Katxi, en Octubre yo tambien me voy al Nepal pero para hacer el Amadablam, si quieres te doy la web de la agencia de Nepal por la que voy, es la misma con la que estuve en 2007, trabaja bien, mi email germanicotet@hotmail.com , un saludo. 

muat Saturday 13 march 2010 - 18:33

Propuesta: EXPEDICION AL AMADABLAM 6.812M

Hola buenas, en Octubre queremos hacer el Amadablam (6.812m) que esta en Nepal, las fechas son del 3-10-2010 al 8-11-2010, por la agencia que hemos buscado si nos juntamos 3-4 personas nos sale la expe por 1.900 euros a cada uno o puede que menos +billete de avion a Nepal aparte, ahora mismo estamos 2 personas para ir, tambien hacemos un treking de aproximacion de 10 dias hasta el Campo Base para aclimatar e ir cogiendo fondo fisico, si alguien esta interesado por favor que me mande un email a germanicotet@hotmail.com , gracias.

Lugar / Zona: NEPAL

tipo de actividad: EXPEDICION

Fechas: 2010-10-3 a 2010-11-8

Puedes ver más informacion entrando aqui

(Post Editado: 10-4-10 14:05:05)

(Post Editado: 10-5-10 17:40:57)

(Post Editado: 10-5-10 17:46:39)

Buscar en el foro

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies