Docns si, el refugi és sempre obert.
Tens la part del menjador, les piques i una habitació obertes
Ir a la conversación completa
Gràcies per la teva resposta quim76
És que a la web del refugi posa que està guardat de juny a setembre i que la resta de l´any es pot fer servir sota reserva. I es clar, m´ha extranyat. Llavors és igual que el de la Restanca, perfecte.
Per cert, saps si és factible fer el Pic de Peguera amb neu des del Coll de Peguera? Anem amb raquetes, crampons i piolets. Si aquest no és factible, he vist que el Pic de Subenuix pot ser un altre candidat ja que l´aresta final és menys compromesa. Saps si estic en el cert?
El Colomina és molt més acollidor que la Restanca. Hi ha una estufa de gas que si no se t´acaba (com a nosaltres) dóna un caliu genial. Tens alguna revista i llibres per llegir, tens sabatilles. A l´habitacio hi ha els matalassos i mantes. No deixa de ser una de les habitacions que s´usen quan és obert. El que no té, en contra de la Restanca és estufa a l´habitació..
El Peguera és perfectament factible, i molt mes proper que el subenuix. L´aresta final potser és una mica és trencada que no pas el Subenuix però amb força neu, quasi bé se surt amb esquis del cim.
El Subenuix te l´aproximacio llargueta i sobretot si els llacs no son del tot glaçats..
Gràcies per la teva resposta quim76
Si, en les fotos que he pogut veure ja he vist que és més acollidor que la restanca.
Ja sé que el Pic de Peguera és més proper que el Subenuix. Més que res vull tenir algun altre candidat per si una vegada arribats a l´aresta del Peguera decidim fer marxa enrera, per no marxar amb les mans buides. Alguna altra proposta de pic en aquest cas, tenint sempre en compte que dormirem a la Colomina?
Home doncs et recomano el Mainera com a Espectacular....
El Saburó també és bonic però el mateix Peguera li treu una mica de protagonisme en termes de vistes.
Per altra banda tens el pic de Mar amb un domini sobre la vall fosca i cap a sant Maurici excepcional
El que és TEMERARI és preguntar si calen piolet i grampons per anar a la muntanya...Aquestes són les preguntes que fan realment por..
si al final es preguntarà quanta benzina haurà de posar al dipòsit i tot....
Doncs aixi plantejat em sembla una temeritat que digui que no fa falta res...
Pero tambe em sembla una temeritat que algu vagi a la muntanya al HIVERN sense piolet i grampons (pel que dius, es veu que la zona es prou alta per no dubtar-hi) o encara pitjor, sense saber si els ha de dur o no...
Vagi per endavant que no em considero res al mon de la muntanya. de fet soc un matat. pero MAI he tingut que trucar a un guarda a veure com esta. es hivern, i depen on vaig jo ja se el que tinc que portar. si es estiu, tambe. si despres es queden les coses al refugi, per que un cop alla comprobem que no es necessari aixo o allo... es diferent. pero trucar amb una setmana d´ avançada, tambe ho trobo una teneritat.
no se...fa molts anys que vair per les muntanyes. la tendencia es a portar-ho sempre tot, per si de cas, i depenent de les condicions fer, no fer, retirarse, avançar... DECIDIR per un mateix el que, el com i el quant. el guarda del refugi tindria que ser una bona font de informació, pero aquestes decissions tindriem que ser capaços de pendre-les per nosaltres mateixos...
tot aixo ho dic de bon rotllo, sense coneixer els implicats i sense saber exactament com ha anat el tema, pero vaja, es el que penso, per anar a la muntanya em de ser capaços de pendre decissions per nosaltres mateixosi en cas de dubte, ho portes tot...
Si es una persona acostumada a fer muntanya. Ha de pendre ell mateix la decisio de portar el material. Que vols que et digui, es de cajon que si aquesta persona va al pirineo el 31 de dessembre i pregunta si calen grampons i piolet, penso que es bastant novato en el tema. Despres pasa el que pasa.
Sabes quien soy yo? verdad que no?
Pues si yo te digo que lleve o no lleves cierto material a la montaña... tu me vas a hacer caso? acaso te vas a fiar de lo que yo te pueda decir?
Como bien dicen los compañeros, uno ya es mayorcito para saber donde se mete, yo mismo más de una vez he ido mal equipado a la montaña y me he dado cuenta cuando ya estaba allí metido, lo que me ha hecho pasar algunso malos ratos, pero siempre bajo mi responsabilidad y mi criterio, puedo aceptar consejos de la gente pero la última decisión la tomo yo.
Si por mi madre fuera no iría nunca a la montaña porque dice que "hace frío" (es de las antigüas), así que miro las condiciones de la zona donde iré y en función de ello me equipo, diga lo que diga el guarda que sea.
Cuando a mí alguien me pregunta mi opinión, cuando contesto doy un razonamiento a mi respuesta. Que ese guarda dé explicaciones porque da ese consejo, y sino que se guarde sus opiniones.
Iep, doncs segurament que sí. Erem dos nois i una noia!!!
Què tal la baixada? Nosaltres perfecte ![]()
Bones traces!!!
Doncs si que vam coincidir, jo anava amb el grup al que vareu consultar en els estanys, de fet soc el que us va avançar després en solitari just passats els estanys.
La primera baixada fins la fondalada va estar prou bona per les expectatives que teníem, i pel tram de pista vam xalar dallò més.
Zs i Ss!!!
Algú sap si és factible fer el Pic de Peguera amb neu des del Coll de Peguera? Anem amb raquetes, crampons i piolets. Si aquest no és factible, he vist que el Pic de Subenuix pot ser un altre candidat ja que l´aresta final és menys compromesa. És així? Si no, podeu recomanar-me algun altre pic per fer en aquestes condicions (neu i fred) sortint des del refugi de la Colomina?
Creiem que el refugi de la Colomina el gener estarà obert sense guarda. Si no és així agrairia a algú que ho sapigués que m´ho comentés.
Gràcies.
Bonita cresta y fácil aunque aérea en bastantes pasos y dos o tres puntos claves de grado fácil pero obligado.
(Post Editado: 22-12-09 13:39:49)
Bona coincidènica :-)
Nosaltres era la primera vegada que hi anavem per aquella zona. Encantats. Com vosaltres, vam disfrutar tots els descensos!!! I l´estat de l´estació ens va sorprendre. En conjunt, un dia collunut.
Doncs ens veiem fent traces ;-)
Aquest finde no podra ser :-(
La pregunta és la del títol:
Pics per fer aquest gener des del refugi La Colomina en condicions de neu per si no es pot fer el Pic de Peguera.
Anem amb raquetes, grampons i piolets.
Gràcies
Hola, el refugi de Colomina es obert, al menys el maig pasat ho estaba.
El Peguera jo no li fet amb neu pero per lo que hi vist es perfectament factible de fer, no mes anar amb cuidado a la cresta final, una mica entretinguda.
Aqui tens un enllaç on pots veure fotos de com esta el indret amb neu, nosaltres feiem una travesa Espot-Cabdella intentant pujar al Saburo, ens vem queda molt aprop per culpa del mal estat de la neu, desde el lloc aon es vem donar la volta hi ha una foto del Peguera i la seva cresta que igual t´interesa:
http://picasaweb.google.es/Capita.Tro/EspotPresaSallenteCabdella25AniversarioAEM#
salu2![]()
![]()
PD. Aixo si, plantejat fer el recorregut que vem fer nosaltres de baixada, crec que es mijor evitar el Pas del Os al hivern, no mes es la meva opinio.
No la cresta es facil, entretinguda pero facil, el problema va ser el mal estat de la neu, estapa pastosa-pastosa i no oferia cap mena de garantia, era un tram curt de 10/12 metres pero habiem deixat la corda a la moxila mes avall, si no si que segurament pasariem.
salu2![]()
![]()
Vamos a ver :
No conoces la zona, y piensas ir con gente sin experiencia y ademas sin material. (
No se si sabes que el Mulhacen es una cumbre alta, casi tres quinientos, independientemente de la nieve que tenga, y si por casualidad este año hay solo la mitad que el año pasado, te vas a encontrar en serios problemas y no digamos la gente sin esperiencia.
Alli tambien ocurren accidentes y algunos con graves consecuencias, no hace mucho me cruce con un grupo de estranjeros y aunque iban bien equipados, luego me entere que murieros varios , y sobre todo con salidas en ese tipo de planteamiento. Saludos y suerte.
PD.- Naturalmente en una opinion muy personal, cada cual que haga lo que crea oportuno.
Refugi de la Colomina. Està obert al gener o cal trucar al guarda perquè te l´obri?
Gràcies
Pues eso, me gustaria saber como está ese cresterio para poder subirnos hasta él y saltar hacia el embalse de Cavallers.
Tenemos intención de ir hacia allí a principios de enero.
Si nos vais a decir que estamos locos y todos esos consejos, mejor os los ahorrais.
KLK!!!! ETS UN PLORANEEEEEEER.
Sandrix, se van a cagar estos!!!!
BONES FESTES A TOTHOM!!!! DE LA VILEFAMILY.
Que en el garraf no hace friooooo???????????,,,,joder si esta mas pelao que el "d´eso" de la lapiedra
,,,,tranqui´s que la samarreta la podreis estrenar cuando os vengais pal "tropico maresmeño",,,aqui vamos siempre como en el carnaval de Rio jua,jua,jua,,,,,,
........joder que rasca pega tambien por aqui....![]()
Pos nada que Bon Nadal a todios y al loro con las "tajasss"....que luego cuesta mucho subir parriba,,,,,yo ya ni me acuerdo,,,desde la mixta que no doy ni una pedalada,,,,,,,estoy que me salgoooooo ![]()
Buenas fiestas, buen papeo y que no falte el pirriake
,,,,,,a pasarlo bien que de la bici ya parlarem
Saludos ![]()
PD. KLKKKKKKKKKKK,,,,,,,tio estas mosqueando al personal femenino,,,,como se cabreen de verdad verás,,,,![]()
Hola Japan.
Pues si me pilla un poco lejos irnos a Panticosa. El caso es que en Cerler tenemos donde quedarnos y nos pilla más cerca- Que penita! Buenos si organizais algo más cerca ya estaré al caso para apuntarnos. A ver si alguien se anima a venir por Cerler !
Gracias de todas maneras. Un saludo!.