Hola a todos: El domingo 19 de Agosto vamos a intentar subir al Aneto un gupo de 8 personas. Sólo dos tienen experiencia con nieve, uso de crampones, ete... Me gustaría saber si alguno de vosotros a ascendido en fechas recientes a este pico para que me dijerais si es factible cruzar el glaciar con crampones / piolet sin expereciencia en la materia o si lo veis peligroso... Espero que me digais algo...
Un saludo.
Ir a la conversación completa
Ja hi ha data per lobertura al públic del nou refugi de Goûter (3.835 m), punt d´aturada per molts dels alpinistes que volen assolir el cim del Mont Blanc (Alps francesos) per la seva via normal.

El dia serà el proper 30 dagost, després de sis anys destudis i tres de treballs.
El nou i espectacular edifici està situat tan sols a 200 m de lanterior, de 1960. En tota lestructura del nou equipament sha utilitzat fusta de la comuna de Saint Gervais. El refugi està recobert amb plaques dacer inoxidable capaces de resistir vents de més de 240 km/h. El nou edifici sautoabasteix a través de plaques solars. És altament eficient tant des dun punt de vista ecològic com energètic.
Posteriorment, els dies 7 i 8 de setembre es farà la inauguració oficial, presidida per la ministra desports del govern francès, Valérie Fourneyron.
Informació elaborada per lÀrea de Comunicació de la FEEC
Ahir dimecres van finalitzar les obres de millora del refugi dels Estanys de la Pera (2.335 m), situat a lestany Inferior de la Pera (Cerdanya) que van començar a mitjans de juliol.
Precisament ahir es van començar les obres per tapar la seva fossa sèptica d´aquest equipament de la FEEC, segons ens informa el guarda del refugi. Aquestes acabaran definitivament la propera setmana.
A més a més de tapar la fossa sèptica, els treballs de millora han consistit en la instal·lació de plaques solars i en la renovació de tota la xarxa elèctrica del refugi. També sha instal·lat el llum demergència a lexterior del refugi, per tal que pugui ser vist en cas de visibilitat escassa. Com en la resta de la xarxa de refugis de la Federació, ja hi ha Internet.
També sha instal·lat una estufa de biomassa i lestació meteorològica. També shan fet obres de millora en vidres trencats i shan reparat algunes tanques.
Central de Reserves pel refugi dels Estanys de la Pera.
Informació elaborada per lÀrea de Comunicació de la FEEC
Molt bones fotos Pere!!!
El detall de la gent és una mica impresionant!!! Suposo que el caminet és més ample del que sembla a la foto, oi? ja que així sembla estretet, estretet.
¿No quedan fuera del parque? Si es así si que se podría montar la tienda para pasar la noche sin problemas (no tengo el mapa delante por lo que no puedo confirmar si están fuera o dentro)
El sitio es precioso y no creo que esté muy concurrido (la única vez que he ido no recuerdo si sólo nos cruzamos con dos personas más)
Hola a todos: El domingo 19 de Agosto vamos a intentar subir al Aneto un gupo de 8 personas. Sólo dos tienen experiencia con nieve, uso de crampones, ete... Me gustaría saber si alguno de vosotros a ascendido en fechas recientes a este pico para que me dijerais si es factible cruzar el glaciar con crampones / piolet sin expereciencia en la materia o si lo veis peligroso... Espero que me digais algo...
Un saludo.
Hola, para todos siempre ha habido una primera vez, es cuestión de dar unas nociones y recomendar toda la precaución posible y hacer unos ensayos en una zona tranquila .
Y a partir de ahí a disfrutar .
Que vaya bien.
Muchas gracias por tu respuesta.
Si alguien ha estado últimamemte y sabe el estado del glaciar, nieve etc... se lo agradeceriamos.
Un saludo
Hola a todos.
La semana que viene quiero hacer el Posets por Eriste y quisiera saber si se puede acampar en el ibón de llardaneta,o cerca de la canal fonda, y otra cosa es si en la canal plana si hay aun nieve, para llevar o no el piolet.
Muchas gracias a todos y un saludo
Bueno, lo que dice Istofer, siempre ha de haber una primera vez, y el glaciar de Aneto no es mal sitio, porque tiene una inclinación muy suave y casi siempre una estupenda traza ya hecha; no la abandonéis para nada..... De todas formas, precaución, especialmente por encima del Collado de Coronas, donde se empina más, tanto al subir como sobre todo al bajar.... Y quizás también en el acceso desde el Portillón superior a la cuenca del glaciar, si tuviera nieve, que seguramente no (hace mucho que no paso por ahí en verano).![]()
Hola novament Techno,
La gràcia d´algunes d´aqueste tomes és que sut gent fent la cresta, i això et dóna una referència dimensional bastant bona. Encara que vegis la cresta molt estreta, un cop siguis allà veuràs que passar es passa.
La cresta no té caminet, per això és una cresta, i es tracta d´anar progresant buscant els llocs més fàcils, que no sempre són evidents, tot i que hi ha alguna fita. En cas de dubte, cal agafar-so amb calma, doncs millor perdre 5 minuts buscant que enmarronar-se.
Normalment tens pati a banda i banda, però no és particularment exposada, tret del parell de passos que et comentem, que están bastant al principi, un cop la cresta comença a pujar de valent, en el sentit Gabarró->Pica. Precisament una de les fotos, la que parla del pati que hi ha, está feta justament en un d´aquests passos, i el pati que es veu és el del NE. Un cop superats, la progressió és entretinguda, però molt fàcil.
Per cert, del que comentes de fer abans el Pic de Canalbona, crec comparat amb la cresta no us aportarà res, i si veniu de Baborte, millor ho deixaria estar. Així ho vaig fer jo.
Salut,
Pere
PD: Si vols algunes fotos a més resolució per veure millor els detalls, envia´m un MP amb el teu correu.
(Post Editado: 9-8-12 18:11:42)
Una opcion tecnica a tener en cuenta y otra mas amplia de trekinq, saludos y suerte.
Particularmente creo que me voy a decantar por alguna gafa de sol categoría 3, si puede ser polarizada mejor, y que no sea muy envolvente. No me puedo arriesgar de nuevo a comprarme unas envolventes que no se me empañen en la tienda y luego en la primera cuesta se me nublen......
No sabía que si se rayaban las gafas se perdía en algún tipo de gafas la protección UV en la zona rayada. Creía que la protección venía dada por la composición entera de la gafa y no por una película en superficie....
Tengo entendido que en óptica el grado de envoltura de la gafa tiene una numeración 7, 8, etc . ¿En ese tipo de "escala" hasta que número no hay ningún peligro de que se empañen y a partir de que número ya se corre peligro de que se empañen?
¿Hay alguna marca técnica que a pesar de ser muy envolvente, por el sistema de ventilación que tenga aseguran que no se empañarán?.
Saludos y gracias.
Hola Anna.
Pues mira, somos un pequeño grupo de Barcelona capital, los cuales solemos hacer algunas salidas al mes al Pirineo.
Concretamente el dia 1-2 de Septiembre tengo preparada la Pica d´Estats (3140 mts) por su parte más facil.
Si estas interesada contacta conmigo y te paso datos.
Un saludo
NOEL
Alguien se anima a acompañar a realizar la circula de Ballibierna/Culebras desde el Llac de Llauset, opción de dormir en el Refugio de Conangles.
Movil: 619183845
Bon dia !!!
Ja he trucat al refugi, serem 3 persones de moment que anem a dormir, hi ha algú més que s´apunti???
hola yo la semana que viene tengo varios dias si te apetece podemos quedar saludos
hola yo tambien busco gente para hacer salidas cuando tengas ganas de hacer una salida me avisas si tengo fiesta me apunto saludos