La web original de MadTeam, online desde 1997
Entrar | Registrate
MadTeam > Foros de Montaña y Grupos > Mensajes dia30 march 2010, tuesday.

Mensajes dia30 march 2010, tuesday.

« dia anterior   dia siguiente »

Mirlo Tuesday 30 march 2010 - 09:21

Més rescats, cap sanció

Mig any després de l´entrada en vigor dels salvaments de pagament per als excursionistes imprudents, la feina dels Bombers augmenta un 18% però ningú ha hagut de rascar-se la butxaca

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=351425

Ir a la conversación completa

Lits Tuesday 30 march 2010 - 12:23

Re:Més rescats, cap sanció

Home és que perquè hagis de pagar el rescat has de fer una negligència força gran; no dur el material necesari, ignorar un alt perill d´allaus o passar per zones prohibides i fer servir el servei de rescat quan de fet no el necessites... Jo em pensava que cobrarien a tot cristo però si s´apliquen aquestes 3 màximes hi estic d´acord al cobrament.

Ricard Tuesday 30 march 2010 - 12:31

jo cobraria a tots els boletaires que truquen per que es perden i no saben on esta el cotxe. sense excepcio.

cobraria a tots els excursionistes que per la facilitat d´ us del mobil, truquen a la primera de canvi, sense pensar primer en sortir pels seus propis mitjans del "problema"

crec que es important fer pedagogia. quant un va a la muntanya, a buscar bolets, o a fer un cim, te que ser conscient que es un acte lliure i responsable. com a tal, nomes s´han de trucar als equips d´ emergencia quant el problema es realment important.

Des de que hi ha els mobils s´ han realitzat un gran nombre de "rescats" absolutament innecesaris. Abans dels mobils, si et perdies doncs, caminaves fins arribar a una carretera, casa o cami, i si acabaves a 15 km del punt de sortida, doncs, carretera i manta. si pasaves la nit del lloro, donc aguanta, i si arribaves tard a la feina el dilluns o a la paella el diumenge, doncs la bronca era per a tu.

Ara, es clar, es molt facil... 112 i que vingui el sete de caballeria...

hos Tuesday 30 march 2010 - 12:43

montgrony

¿alguien sabe si en la zona de montgrony ( Girona) se puede dormir en furgo sin que te digan nada?¿ y sitios chulos para dormir?

gracias

Aleix Tuesday 30 march 2010 - 12:43

Refugio en Montgrony

Buenas, alguien sabe si en la zona de Montgrony hay algun refu libre relativamente cerca de la vias de escalada? En qué estado se encuentra?

Gracias.

Ricard Tuesday 30 march 2010 - 12:56

desproposits del cap de setmana

Aquest cap de setmana vaig tenir la sort de anar a Ulldeter, a acompanyar als companys del Club Excursionista Madteam que els hi havia tocat per sorteig un monografic d´ alpinisme impartit per l´ Escola Glacera.

Va ser un autentic luxe trobar-nos tota la junta del club amb els afortunats socis i els monitors, compartir taula i riure. Ademes de veure treballar als monitors de l´ escola glacera que sempre es un plaer.

El contrast va esser evident el diumenge. Mentres s´ impartien els cursets, vem aprofitar per anar fins al bastiments.

Hi havia força gent que anava amb esquis, molts amb raquetes i alguns simplement a peu. Apart de una utilitzacio del material absolutament inadecuada (neu dura, desnivell important i alguns amb les raquetes posades als peus, relliscant i posant-se en perill) hi havia coses absolutament alucinants...

Al Coll de la Marrana hi havien unes cornises bastant impressionants per l´ epoca de l´ any. Un bon numero de gent s´ hi passejava per sobre com si res.  no va passar res... menys mal.

La setmana passada va haver un allau a la zona. Va enganxar a quatre persones, que miraculosament nomes van patir trencades d´ ossos i poca cosa mes. Aquesta setmana, les nits mes fredes van mantenir la neu dura fins a certa hora. No obstant, es veien senyals evidents d´ allaus recents sota del bastiments, la zona que queda de cara  a les pistes d´ esqui. Sense cap mena de problemes una parella es dirigia directament a la zona mes carregada de neu amb mes marques d´ allaus, a les 12:30 amb un sol de justicia, amb les seves raquetes. Els vaig avisar, intentan fer-los veure que poder no era una gran idea. M´ho van agrair pero em van dir " hi han marques d´ algu que ha passat abans, aixi que nosaltres tambe hi anem". Els hi vaig suggerir que tornessin un altre dia, pero a le s7 del mati. em van mirar extranyats i van anar cap alla. Em van fer patir una bona estona, pero em vaig quedar amb cara de tonto, ja que ademes segur que van pensar " ja ve el listillo de torn a donar-nos clases". Ademes, com no va passar res (afortunadament) segur que la seva idea es va reforçar.

Els que hem coneixen saben que no tinc cap esperit ni alliçonador, ni vaig de llest, ni res. Penso que cadascu ha de ser responsable dels seus actes. Pero a vegades no saps que fer, si els hi dius res, per que els hi dius, i so no ho fas, vas tot el temps pensant " que no passi res..."

no se que en penseu....

Madveras Tuesday 30 march 2010 - 12:57

Home aquets hivern han agut més rescats, perque les condicionshasigut molt cabrones, i no tenen perque haver sigut precisament per negligencia, casi tots els accidents d´aquest hivern han sigut molt mala sort

Rapaz Tuesday 30 march 2010 - 13:08

Re:montgrony

perdó pel mail anterior. M´havia confós, creia que et referies a catllaràs. Si que es pot dormir amb la furgo a montgrony, al mateix santuari o al costat del refu de planelles.

Salut

(Post Editado: 30-3-10 13:18:21)

Rapaz Tuesday 30 march 2010 - 13:15

Re:Refugio en Montgrony

Hi ha un rfu lliure molt a prop. Jo he dormit alli. Es diu refugi de planelles

http://www.feec.org/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=24800

Està abans d´arribar al santuari, una pista a ma esquerra, crec que esta indicat. Esta en bon estat per dormir, pero no hi havien taules ni cadires.

Saluuut

Rapaz Tuesday 30 march 2010 - 13:24

Re:desproposits del cap de setmana

A mi no m´agrada criticar al personal gratuitament, pero fa un parell de setmanes, vam estar a aigüestortes, i mentre baixavem amb els esquis i tota la mandanga d´escalar, vam flipar. A l´estany de sant maurici, vam veure una parella i la xica, portaba les tipiques botes  que ara estan mlt de moda entre les femines, de cuir, fins els genolls, amb tacó, vamos les botes de sortir a la discoteca el cap de setmana.
Hi havia un metre de neu, i la veritat, lo primer que vaig pensar es que "oles tus ovarios", perque pegar-se la patejada fins el llac, amb aquest material, es molt meritori.

Despres ja vaig pensar que evidentment, clavant la pata fins mes amunt del turmell, en una estona, prodria tindre algun "problema", pero vaja, davant el risc que m´enviin a la merda, jo no dic quasi mai res a ningú, que la gent ja es major.

Salut

capitatro Tuesday 30 march 2010 - 14:27

Ricard, jo crec que vas fer lo que tenies que fer, tu els vas avisa per que ho creies adient, despres el problema es seu, no podeis fer res mes.

A las dues ultimes sortides que he fet, m´hi trobat gent pujant a fer cims a las 2 de la tarda, absolutament increible pero real, un dels dies els vaig avisar, la resposta va ser:

tranquil, aqui no hi ha allaus mai. Potser tenien rao, era a Nuria pujant cap el Noufonts, pero no eran horas de pujar, per mi era una bogeria. Jo vaig fer el que pensaba que estaba be, la resta era cosa seva.

Aquest cap de Setmana hi pujat al Thoumasset, a la 1 de la tarda ja eram al refu de Rialb de Tornada, alla vam menjar i recollir els trastos pues aviem pasat la nit alla, pues quan començavem a vaixar pujaban uns quants esquiadors direccio la Portella de Rialb, serian mes de les dues de la tarda i la neu estaba absolutament fastigosa de la calor que feia, pense tu mateix si era adient aquesta pujada a aquestas horas.

En fi, cada un sap lo que te que fer...........

salu2

hos Tuesday 30 march 2010 - 17:09

Re:montgrony

Gracias

Joselito Tuesday 30 march 2010 - 17:45

Pues yo andaba por allí ese domingo y no ví a tanta gente haciendo el loco, nosotros llevábamos crampones casi todos desde el mismo coll de la Marrana, aunque he de decir que la vía "normal" estaba casi expedita de nieve y se podía andar bien.

Por otro lado en la cresta entre el Infern y el Bastiments era más seguro quitarse los crampones en algún punto. Visto lo visto, el punto de la grimpada que hay entre el Fresser y el Infern era mejor no tirar por la encanaladura de nieve y seguir por la cresta, viendo el estado de la nieve. Nosotros hicimos cima sobre las 13:00h ya que fuimos especialmente lentos, y decidimos volver por la cabana de Tirapits en lugar de afrontar la vuelta por la collada de Malinfern debido a que la nieve estaba ya mal, y volver por el coll de la Marrana y tirar lo más pegados al Gra de Fajol para abajo para evitar las supercornisas que allí había.

Pero no ví en el coll de la Marrana nada de lo que cuentas, y sí en cambio gente que iba y venía con el equipo puesto y bastante prudentemente.

Aún así, no te niego que a otras horas hubiera gente haciendo el canelo, eso es algo que pasa y lo mejor es que alguien te diga algo, aunque en ese momento no lo sepas apreciar.

Ricard Tuesday 30 march 2010 - 18:13

joselito,

igual me he explicado mal. habia , como siempre en esta zona, mucha gente. la mayoria bien equipada.

yo vi lo que vi. gente por encima de la cornisa de manera inconsciente y la pareja que te digo, en una zona evitable facilmente jugandosela innecesariamente. tambien mucha gente con raquetas, aunque a mi parecer  no hacia falta, y con evidentes muestras de no saber usarlas (subiendo sin las alzas puestas y bloquedas, pero todos aprendemos de nuestros errores, y eso no es criticable)

mi sensacion no fue de estar en un sitio peligroso, lleno de inconscientes haciendo el loco. pero vi cosas que me inquietaron, y encima la sensacion de "molestar" cuando les sugeri que corrian riesgo absolutamente innecesario y pasaron de mi olmpicamente.

y te puedo asegurar que no soy nada puñetero . cada uno debe ser consciente de lo que hace, pero hay cosas...

Balandrau Tuesday 30 march 2010 - 18:30

Ricard tú tranquilo que has hecho lo que el cuerpo té pedía y por anto allá elloos.De todas maneras y a nivel de reflexión la verdad es que sé promocionan salidas junto con alberges y casas rurales para mantener el turismo de las zonas alpinas y llega un momento que todo vale y claro yá no es como antes que aprendiamos de los compañeros con más experiencia y así podiamos transmitir nuestras experiencias a los demás.Ahora todos somos autonomos incluso con el riesgo.Pero de verdad y aunque duela "allá ellos". Há y los rescats los seguimos pagando entre todos (además de estar federados osea que pagamos doble).Un saludo.

Balandrau Tuesday 30 march 2010 - 18:40

Supongo en que Ricard se refiere no a los rescates invernales sino a los del año en general que sí es cierto que ha habido algunas llamas al 112 que son verdaderos pecados.Algunas personas se creen que todo nos viene dado de nacimiento y la verdad es que las cosas hay que lucharlas.Bueno es como tantas cosas y yá se há comentado en este y otros foros "las cosas ya no son como antes".Cuando se pierde la obligación para uno mismo y sé pasa a que los demás estan obligados conmigo por cualquier circunstancia,pués así nos vá a vezes.Hay que aprovechar la modernidad que nos ofrece la tecnología pero como siempre sabiendo nuestros limites y los de los demás.Está claro que un accidente lo puede tener cualquiera pero una cosa es tenerlo y otraq buscarlo.

Balandrau Tuesday 30 march 2010 - 18:45

Crec que es a la pista que surt a l´esquerra en direcció a Castellar de Nug,no sé com estará ara perom es molt asequible i aixó a vegades ja sabem el que vol dir.

Balandrau Tuesday 30 march 2010 - 18:50

No m´enrecordaba ihá també el de Coll de Merolla al coll del mateix nom a la carretera qué vá de Gombren a la Pobla de l´Illet guardat i am bon menjar.No sabria dirvos si encara els mporta la familian den Toti Valés o han canviat els propietaris.

Acua Tuesday 30 march 2010 - 19:14

Re:Monogràfic Alpinisme Uldeter 2010

Buenas, pos nada, saludar a todos los compañeros que habeis estado en el monografico i agradecer a Oscar por ser el fotografo oficial de la cordada :P. A ver si vamos coincidiendo por la montaña.
Un saludo.
Jaume.

Balandrau Tuesday 30 march 2010 - 19:14

Re:Urbión

El otro día leí en un foro quie habia nieve desde la Laguna Negra pero que no era zona de aludes y que la subida era fácil.Puedes llamar a Vinuesa(creo que se llama el pueblo) o al camping y allí té dirán mas exactos.

Chalten Tuesday 30 march 2010 - 20:50

Re:El Tercer Hombre en la Montaña , Ken Annakin , 1959 , Excursionista Anonim

Si  la copia  que usted  tiene está en un  DVD  ,  la manera mas sencilla  de que yo la consiga  es prestársela a un familiar o amigo , que tenga instalado el programa  eMule  en su ordenador  , y  el sabrá como  ponerla  en el archivo  compartido .  Así además la  podrán  ver  muchos aficionados  al cine de montaña  , ya que el programa  eMule  lo usan  miles de personas  .

El familiar o amigo  que le haga este favor  puede poner la película  con  el  siguiente  título :

El Tercer Hombre en la  Montaña.1959 

Yo  la encontraré  en  eMule  , y  así  se diferenciará  de la copia puesta hace años por  el  Excursionista Anonim , hoy incompleta ,  el cual por cierto es un usuario de  Madteam.net . 

Gracias por las molestias que le estoy causando .

Carmen Tuesday 30 march 2010 - 21:04

Re:Urbión

Gracias por contestar, Balandrau.

Acabo de encontrar el foro.... ¡con fotos!! 

http://foro.meteored.com/reportajes+de+viajes+pueblos+naturaleza+y+montana/laguna+negra+picos+de+urbion+soria+14032010-t116863.0.html

Son de mediados de marzo, pero viéndolas creo que ya me puedo quitar de la cabeza subir al Urbión, ya que de los cinco que pensamos subirlo sólo tenemos experiencia en nieve tres; los otros dos nada de nada, ni material tampoco.
¡Qué se le va a hacer!  Al menos yo ya lo tengo subido dos veces, pero me molaría con nieve también.

Ya contaré a la vuelta.

Graciassss,
Carmen

Chies Tuesday 30 march 2010 - 21:20

Estic d´acord que ha vegades es fa un us incorrecte, però tingueu en compte que la llei, tal i com està es un arma de doble fil, quan vulguin començar a cobrar, que podria ser quan tothom estem convençuts que només cobraran si hi ha negligència o mal us, qui et diu que et puguin cobrar per que portis les soles de les botes gastades i hagis tingut una relliscada forta, sempre poden considerar que si portes les botes gastades es que no portes el material adequat. I com això es poden treure el que vulguin. Espereu que passi la primera tempesta de gent protestant i quan la gent comenci ha estar convençuda ja veure-ho com comencen a enviar factures al cobrament.
Si es que passa amb tot, primer s´ha d´intentar que la gent cregui que el que volen fer es mes o menys correcte i quan la gent s´ho creu es quan ve l´"hostia". Si no mireu be amb la política, l´economia, i tot.... (Aquest últim comentari no es per entrar, ni molt menys, en discussions polítiques, només es per demostrar el que fa sempre el que te el poder).
Els bombers han estat fent unes xarrades a totes les vegueries, però estar clar que no havien d´anar els bombers, aquests tenen que fer la feina i ja està, el que havien de fer les xarrades son els responsables de la Conselleria d´Interior, o sigui els polítics que son els que han fet, han votat la llei i han decidit quan es posa en marxa la llei.
Perdoneu però no hi ha dret que en els accidents de cotxe, els incendis a habitatges (pel cas d´incendis no cal tenir la vivenda assegurada), etc. ho pagui el consorci d´assegurances, inclús el rescat de gats (que reconeixen que també han de fer de tant en tant).
Jo podria arribar a estar d´acord que es cobri a tothom, i al que tingui assegurança que li cobri a ella, i el que no que ho pagui, però a tothom, no només als gilipolles que ens agrada anar a la muntanya .... I sobretot que lis cobri als rovellonaires, que aquests sembla que no entren en el grup a cobrar, per "alarma social".
Disculpeu el "rotllo", però es un tema que hi ha per "llogar-hi cadires", millor dit per tirar-les pel cap als responsables.

Illeta Tuesday 30 march 2010 - 21:21

Re:Multa por acampada libre

bueno, para multarte primero tienen que pillarte... NO quiero predicar en bandalismo pero pasar unan noche, en la montaña para acceder a una actividad el dia siguiente o de vuelta a casa despues de una demasiado larga, no deberia considerarse acampada (entiendase, quedarse es un mismo sitio varias noches, con todo lo que eso conlleva). De todas formas, evita pistas forestales, zonas habitadas o de ganado. Si estas cerca de un refugio pregunta primero al guarda, quizas te indique la mejor zona para pasar la noche en la tienda.

Y sobretodo, no dejes restos de tu estancia.  

RAPAZ Tuesday 30 march 2010 - 10:32

Re:aneto semana santa

En la galeria verás fotos del aneto desde aigualluts. Encontraras nieve desde Llanos del Hospital. Desde la Besurta en cantidad.
El estado de la nieve dependerá de la meteo de estos dias, pero vaya, que  si no mejora la temperatura, os encontrareis nieve muy pesada para andarla y/o esquiarla.
El sabado no subio nadie al Aneto porque habia una gran placa de nieve en la ultma subida, de la punta poliveras hacia arriba, y el domingo, algunos esquiadores y mucha gente que se echó para atras por el estado de la nieve.
El refugio lleno a tope los fines de semana, y este todavia mas (por si no habeis reservado).

Salut

Gatigat Tuesday 30 march 2010 - 15:52

Canal Sàbat

Hola a tots, el disabte 27 de març varem anar a fer la canal Sàbat. Erem el Joan Espinalt, el Xarli i jo mateix en Jordi Solé. les condicions del dia esplèndides, la neu era perfecte tot i que hi varem anar massa tard, dons eren les 11 quan començavem la canal. l´aproximació no hi ha gaire neu fins al prat del Cadí, a partir d´aqui hi havia un mantell continu però si es va a primera hora no hi ha d´haver cap problema, nosaltres ens enfonsavem una mica. A mesura que guanyavem alçada i degut a les hores que eren, les enfonsades eren mes profundes. un cop arribats a sota la canal el Joan ens ha de deixar per què la torçada de canell que es va fer fa dues setmanes encara li dura i no creu convenient ficar-se dins la canal, ens despedim i el Xarli i jo cap a amunt.

La canal es trova en inmillorables condicions, tot ser l´hora tan tard, la neu encara presentava una duresa perfecta, es deixava clavar els grampons fins al turmell, i pujavem tal com si fos una escala, donava molta seguretat. fins i tot encara vam fer una mica de piolet tracció en una placa de neu transformada i glaçada. a l´una ja erem a dalt i a mes sense vent. Ens va donar una petita pausa.

La baixada va ser per la canal de l´Ordiguer, fent el "culent baguent" , espectacular... va ser quasi tota la canal patinant cul a terra. cap al final de la canal ens vam creuar amb un grup de francesos que ens miravem una mica sorpresos.  

Si me´n surto penjaré les fotos.

balandrau Tuesday 30 march 2010 - 18:17

Re:Puigpedrós de Lanós

Buenas las fotos Gerardo,felicidades por el éxito.

Emmis Tuesday 30 march 2010 - 18:26

ok

Muchas gracias a los 2, subimos con raquetas ( i evidentemente pioo y grampones) y ya tenemos reservado de hace tiempo, ahora a ver si la meteo acompanya, como el tiempo últimamente està tan loco!!

Emmis Tuesday 30 march 2010 - 18:26

ok

Muchas gracias a los 2, subimos con raquetas ( i evidentemente pioo y grampones) y ya tenemos reservado de hace tiempo, ahora a ver si la meteo acompanya, como el tiempo últimamente està tan loco!!

Makuto Tuesday 30 march 2010 - 00:10

Re:para escalar en Madrid...consejos??

Pedriza, Patones, Vellon, pantano de san Juan.... Para entretenerse unos dias con los dos primeros hay de sobra. Eso si, hay que madrugar un poco para pillar sitio y no agobiarse con las multitudes jeje

Max Tuesday 30 march 2010 - 09:36

Re:Morata de Jalon

Hola, vías fáciles encontrareis en casi todos los sectores... el problema es que muchas tienen las presas lavadas.. a la izda. del gran diedro hay varias, también en la aguja coñeriza y en la gran placa y el Macizo del Alí, las Paredes Negras están mas lejos pero tienen buenas vías clásicas de alrededor de 100 metros..la Aguja del Paraíso y en la Boina también hay..tenéis un refugio de la Fedme en el pueblo y gente escalando que os informará.. Saludos y pasarlo bien.

Naya Tuesday 30 march 2010 - 15:59

Re:Morata de Jalon

En el bar La Plaza(esta enfrente de la plaza del pueblo, justo por la carretera de entrada al pueblo por la que accedéis a ;Morata) Joaquin os dará toda la información que necesitéis; guia de Morata, libro de piadas etc.
Zonas bastante faciles son  El Almendro, despues de la gran placa y antes del macizo de Ali, las vias del cono, al lado de la peña del reloj.Las primeras vias de la izquierda de esta peña.De todas formas en este enlace podeis encontrar información:

http://aragonenvertical.blogspot.com/

dani82 Tuesday 30 march 2010 - 16:07

Dedos y sus lesiones

Muy buenas llevo un tiempo dandole casi todos los días a la escalada y de un par de semanas a esta parte cuando me levanto de la cama casi no puedo mover los dedos, los tengo hinchados, y ahora se le suma que cuando apreto en la roka, un poco ,en el comienzo de los dedos, en la union con la palma me dan pinchazos( tengo la zona doloria), a parte de descansar....que ejercicios puedo hacer para que no me vuelva a pasar esto y para que se me quite?¿Hay fisios que me dicen que me viene de las cervicales pero no lo tengo muy claro...alguien podria orientarme?

Muchas gracias!!.

Chemi Tuesday 30 march 2010 - 16:33

Barcelona-Calafell: Dudas

Hola.

El jueves quiero ir de Barcelona a Calafell por la ruta más llana y corta posible y cerca de la costa, pero intentando evitar carreteras. Mi idea es ésta:

Zona Franca-Bordear Aeropuerto por delante del mar-Antiguo Golf El Prat-Estany Remolar-Estany de la Murtra-Gava Mar-Castelldefels- Les Botigues- Rat Penat- Plana Novella - Jafre- Mas Alba- Urbanización Roca Mar-Vilanova-Cubelles-Cunit-Calafell.

A ver si alguien me puede echar una mano con unas dudas que tengo:

¿Con la ampliación del Aeropuerto se sigue pudiendo pasar por el antiguo Golf del Prat y seguir hacia Gavá?

¿Para cruzar el Garraf sin coger la carretera de las costas hay alguna otra opción?

La subida del Rat Penat la he hecho un par de veces pero hace mucho tiempo. ¿Se puede subir con plato mediano? (llevaré la bici rígida y no llevo desarrollos cortos)

¿Se puede empalmar Vilanova.-Cubelles por delante d emar o hay un tramo que hay que retroceder a la carretera?

Gracias y perdón por el tocho.

Ah, si alguien se quiere apuntar o coincidir en algún tramo encantado (Marky, klk, ...). Será ruta de tarde (saldré de BCN a las 15 h aprox.)

(Post Editado: 30-3-10 17:22:59)

Ricard Tuesday 30 march 2010 - 17:51

Re:Barcelona-Calafell: Dudas

buffff

chemi, por buscar una ruta lo mas llana posible, creo que subir el rat penat....

tiene rampas del 17% . yo lo he subido, y ni se me ocurriria pensar que se puede subir con el plato mediano... hay largos tramos de molinillo... pero bueno, cada uno es cada cual. yo no lo veo factible. es un puerto corto, pero muy muy exigente. y no termina hasta plana novella.

para cruzar el garraf de manera mucho mas chula, yo te recomiendo:

cogete el tren (plaza españa) y bajate en sant boi

sant boi, sant climent por carretera (estret de roques). subida suave hasta el collado. puedes ir por viladecans y ahorrarte el collado. tambien puedes ir por pistas todo el tiempo... (sant boi-llor-santa barbara- creu de can cartro- sant climent) pero las rampas son mas duras ( y las bajadas mas excitantes)

en sant climent por el "autopista" hasta begues (vami ral) Pista de tierra ancha. Subir sube, pero de manera muy suave. pista el 85 % del recorrido y final en subida por la carretera de begues.

de begues a plana novella. no vas llaneando, pero es un sube baja precioso, sin ninguna rampa "mortal".

des de plana novella ya sabes el camino...

Chemi Tuesday 30 march 2010 - 18:24

Tienes razón, pero el tema era intentar ir lo más cercano posible a la costa, y al llegar a Castelldefels no hay más tutía que hacer las costas o subir el RatPenat (yo tb. lo recuerdo durillo, jeje)

Tu opción la he estado mirando, pero me desvío mucho. Tengo que irme hasta Begues.

No se, quizás mre la plantee (pero sin tren, a pedales desde casa hasta Sant Boi).

Gracias!

PD: ¿Si cojo tu opción me haces de guía Sant Boi-Sant Climent-Begues?

Chemi Tuesday 30 march 2010 - 19:11

¿Cuantos km. hay aprox. Sant Boi-Sant Climent- Begues? 15?

vile btt Tuesday 30 march 2010 - 23:13

Osti noi, como te lo montas!!!

Yo, lo más factible y rapido aunque parezca mentira es subir a Begues y desde allí a Plana Novella, Jafre.....etc

Coges la carretera que va de Viladecans a St. Climent (3km) y cuando te hace la primera curva hacia derecha después del parc de bombers, en la misma curva en la parte izquierda entre las naves te sale una callecita que se combierte en pista ancha que sin dejarla te lleva a la carretera de Begues, esta pista te saldrá en el mapa como  Can Riera Nova y después Camí de Can Bori, una vez en la carretera enseguida estás en Begues, a la 3ª redonda a la izquierda ya entras en la pista ancha que te lleva a Palau Novella, al principio cogerás 3 subidas pero de plato mediano y luego ya plato grande y para abajo hasta los monjes.

Todo este recorrido puedes tardar  1:30h, una vez en Begues ya es muy rápido. Yo salgo por la mañana si no te acompañaría hasta allí. Cualquier duda llamame yo conozco la zona bastante bien.

PD: El Rat Penat es una tortura de asfalto y después del puerto aun te queda un trozo interminable de carretera sube baja..... 

Juls Tuesday 30 march 2010 - 14:00

INICIACIO FERRATA CENTELLES ?

Hola a tots,

Aquest cap de setmana vull anar a fer la ferrata Centelles amb la meva parella, ella no ha fet mai i jo tampoc ,però per la meva part he fet escalada durant uns anys. Creieu  que es massa dificil com a iniciació per ella, o está be? Algun sugeriment d´un altre ferrata una mica llarga que estigui be per començar?

En fi, si podeu respondre estaré molt agrait.

Salutacions

[mrm] Tuesday 30 march 2010 - 15:00

Re: INICIACIO FERRATA CENTELLES ?

Si agafes un llibre de ferratas em sembla que la classifiquen com a dificil. No se si serà massa idoni per començar, jo la he fet un parell de vegades i si et saltes els pasos dificils esta prou be, tot i que poder si que podria ser un pel cansada. Però també depen molt d´ella i de com estigui fiscament.

Per mi personalment la ferrata esta prou be, però si ho vols fer tot tens que tenir un bon nivell físic, es exigent sobretot als pasos que marquen con a molt difícils. Però si li treus aquests pasos queda una mica sosa.

La part positiva de la ferrata es que te escapatoria de tots els passos dificils, així que sempre tindreu la opció de retrocedir.

Recomanació no se que dir, no se si les de montserrat són més fàcils, no n´he fet gaires per aqui de ferratas.

klaix Tuesday 30 march 2010 - 15:39

Hola Juls!

La ferrata sí que té alguns passos difícils, però no tant tècnicament com físicament, per alguns extraploms, però són fàcilment rodejables per escapatòries, amb la qual cosa no tindreu més problemes. El tema del pont, és més un tema d´equilibri i por que no tècnic, sobretot si fa una mica d´aire. També és possible saltar-se´l per sota fàcilment.
Jo crec que a la mínima que tingui certa condició física, és una ferrata acceptable, si al final es veu cansada pot rodejar els passos més "malparits" del final.
Aniria bé que dugués uns guants, per exemple de bici, així les mans patiràn menys amb el contacte del metall.

Klaix

Davidcervi Tuesday 30 march 2010 - 15:56

home ,la ferrata de centelles esta be pero a mi personalment m,agrada mes la teresina de montserrat,que puja directa al cim encara que es una mica dura pero jo va ser la primera que vaig fer

de totas formas si et compras una guia de ferratas de catalunya ,ni han per mols llocs i algunas molt bones per comencar si no es fet ninguna

karlota7 Tuesday 30 march 2010 - 09:01

Re:Limpieza de aislante

Hola:   Yo normalmente uso este articulo colocandolo debajo de una tienda ligera de dos plazas, pero en varias ocasiones me lo he llevado para usarlo sin tienda, colocandolo debajko de la esterilla y volviendole el resto para tapar la escarchilla de la madrugada. No se si es algo asi lo que preguntas.     Saludos y suerte.

http://cgi.ebay.es/NEW-All-Weather-Space-Blanket-Blue_W0QQitemZ200436039327QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2eaaeb3e9f

Este otro articulo tambien te puede servir no solo de poncho sino tam,bien de protecion para la esterilla.

http://cgi.ebay.es/NEW-All-Weather-Hooded-Space-Blanket-OD-Green_W0QQitemZ110502995312QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item19ba7de570

Pit Tuesday 30 march 2010 - 11:07

Re:a alguien le interesa una tarptent contrail

Hola bardamu

Te he enviado un privado, estamos en contacto .

Ricard Tuesday 30 march 2010 - 13:04

Re:botas rigidas o semirrigidas

lo ideal es tener dos pares.

si las bestard aunte estan bien, las sigues usando para las cosas mas veraniegas y menos exigentes. ademas puedes mandarlas a mallorca 8a la fabrica) y te las reparan si quieres.

y te compras unas rigidas (las millet alpinit GTX son un cañon de botas). iras mas seguro en nieve, canteo, grampones, frio...

la bota que sirve para todo no existe...

eso como siempre, es mi humilde opinion. otros pueden pensar otras cosas y lo peor, ser validas igual!!!!

Illeta Tuesday 30 march 2010 - 21:15

Buenas.

Si en tus proyectos entra utilzar grampones, imperscindibles en hinvierno, nieve y/o hielo, es casi obligatorio usar botas rigidas. Evidentemente hay que "aprender" a usarlas en terreno seco y rocoso, pero  no hay ningun problema. Si planeas en verano hacer ascensiones sencillas manten las botas actuales o busca algo similar.

Comparto que la bota para todo no existe.

ggrs Tuesday 30 march 2010 - 21:43

gracias por las respuestas,

las botas que tengo son las spider k bestard de treking, y las tengo en buenas condiciones,las uso con los crampones peltz flex lock

que son los de correas,y la verdad es que me van bien ,el otro dia subi la sagra entera nevada, y me aguantaron bien, no me calaron nada, lo unico que cuando me quedaba  parado con los pies hundidos en la nieve, sentia que me tenia que mover, si no se me empezaban a helar los pies, tambien he subido el almanzor con ellas , dos dias metido en nieve, y muy bien, pero el primer dia cuando llegamos al refugio eloa, tube que ponerlas a secar, aunque no calaron si estaban humedas,no sabia si el segundo dia al empezar con las botas humedas me hiban a calar y mi sorpresa fue que aguantaron, pero en el corredor , no me podia quedar mucho tiempo en la misma huella. por que enseguida notaba que se me enfriaban los dedos.

se que no son botas para ascensiones , como bien indican son de treking, por eso quiero algo superior, para no estar pensando si me aguantaran o me calaran, si se me enfriaran, los pies etc. y ya que me gasto los euros,y no me sobran, pues quiero algo que me sirva para un objetivo no muy lejano ,como el mont blanc.

que botas me recomendais,

gracias montañeros

Ricards Tuesday 30 march 2010 - 11:27

Re:busco gent per fer vies ferrates o barrancs

Hola!! Tens experiència? Jo m´estic començant a iniciar en tot això de l´escalada, vies ferrades, barrancs... perqué fa més de 14 anys que no he fet res d´això...ho tenia abandonat...i per tant cero patatero! La veritat és que tinc ganes de fer coses i els meus colegues no estan gaire per la feina. Tinc uns horaris una mica complicadets pero en podem parlar. Et deixo el meu correu per si es fa un grupillo per fer algo:

totunamica@gmail.com

A10!!!

Buscar en el foro

Estas en la Versión web | cambiar a versión para dispositivos móviles

Contactar con Administrador Madteam.net (David Oliveras) (este NO es el contacto del club exc. madteam)

© David Oliveras 1997 -2026 Licencia de Creative Commons | Nota Legal | Política de cookies | BLOG

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies
Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para asegurarte una mejor experiencia. Al usar nuestro servicio, aceptas el uso de las mismas. Pulsa para ver más información sobre las cookies